Het bedrijf verhuizen over 2 jaar naar de buitenland, hoe kan ik mijn mensen motiveren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

door eerlijk te zijn, beantwoord al hun vragen duidelijk en stel je open op, geef complimenten, geef minimaal 1 keer per half jaar een personeelsfeestje, ben aanwezig op de werkvloer en doe zelf ook de minder leuke klusjes, stel je gelijkwaardig op, maar blijf wel de baas, blijf geinteresseerd in je personeel en diens gezin, geef ze de kans en de ruimte elders te solliciteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilt dus over 2 jr je bedrijf in het buitenland voortzetten met het huidige personeel???? Ik zou een bijeenkomst avond organiseren en dit mededelen,daarna een avond waar personeelsleden met hun partner allerlei vragen kunnen stellen,geef duidelijke maar vooral eerlijke antwoorden. Ook als deze minder leuk zijn! Voor het personeel dat achterblijft zou ik een afscheidsfeestje geven en zorgen dat ze begleid worden in het vinden naar een nieuwe job. In het buitenland zou ik ook zorgen voor een aanspreekpunt want er zullen heel wat dingen zijn waar men tegenaan loopt! Doe op tijd iets met je werknemers,maar ook hun gezin! Mocht je alleen t bedrijf willen verhuizen dan ben ik het helemaal met crea eens!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit je vraag is niet duidelijk of het de bedoeling is dat het personeel meegaat of niet, en, in dat eerste geval is het ook van belang, WAAR in het buitenland

Ik denk dat het in beide gevallen trouwens moeilijk is de mensen te motiveren.

Gaan de mensen eruit over 2 jaar dan kun je ze toch niet weerhouden of kwalijk nemen dat ze nu gelijk naar ander werk uitkijken. De enige manier om mensen zo lang mogelijk te laten blijven is de vergoeding steeds hoger te maken zodat het aantrekkelijk voor ze is ook die laatste maanden te blijven.

Wil je ze meenemen moet je ze allereerst ervan overtuigen met je mee te gaan, is dat gelukt zullen ze daarna wel weer gemotiveerd zijn.

Het idee van feestjes of een aardige baas klinkt leuk maar als ik wist dat over 2 jaar mijn baan weg was zou ik toch om me heen gaan kijken. En daar zou een goede sfeer of een feestje niets aan veranderen.

Alleen een hele goede vergoeding zou maken dat ik het risico zou overwegen dat ik tot het eind blijf en dan niks anders heb