Zo simpel mogelijk: ethiek is een wetenschap waarbij wordt nagedacht over of iets goed of slecht is.

Zie ook onderstaande bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ethiek is het onderdeel van de filosofie dat zich bezighoud met hoe een mens zou moeten handelen.
12 jaar geleden
Woord ethiek wordt op meerdere manieren gebruikt.
- stelsel van geldende normen en waarden
- (systematisch) nadenken over goed/verkeerd handelen (onderdeel van filosofie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind dit het beste antwoord.
Ethiek is de discipline die zich richt op de praktische vragen van het leven. Hoe wij moeten handelen wordt geprobeerd te beantwoorden door middel van een stelsel van normen en waarden.

Ethiek is echter ook een onderdeel van de filosofie dat zich bezighoudt met het bestuderen en beschrijven van moraal zonder dat zelf een moreel standpunt wordt ingenomen.