Rechtszaak gewonnen maar gedaagde betaald niet hoe haat dit proces?

6 maanden geleden heb ik een rechtszaak gewonnen , tot op heden heeft de wederpartij nog niets betaald en hoor er ook niets van , weet iemand hier hoe een dergelijke procedure in z'n werk gaat?
Een deurwaarder is gelijk ingezet ik weet alleen niet tot hoelang dit "gerekt" kan worden of kortom de bocht hoe lang kan ik op m'n geld wachten.
Hoeveel tijd krijgt hij om te betalen en waar gaat de boete naar toe die hij wettelijk per dag verschuldigd is voor te laat betalen?
Komt die mij toe of de deurwaarder..
Ik zal heel blij zijn met een antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je een beetje laat mee, na 6 maanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Half jaar is wel nogal lang om z´on vraag te stellen. Waarom niet eerder ingegrepen?

Antwoorden (1)

Indien de tegenpartij niet voldoet aan het gestelde in het vonnis, kan de executie van het vonnis door een gerechtsdeurwaarder worden gedaan. Dat betekent extra kosten voor de tegenpartij, maar evt. in het vonnis opgenomen boete komt bovenop de vordering en is niet voor deurwaarder, maar voor jou.

Ik begrijp dat de deurwaarder al is ingezet, dus daar moet je zijn voor informatie omtrent de voortgang. Het kan bijv. zijn dat de tegen parij niet wil betalen en er beslag gelegd moet worden. Dat kost tijd.