Links aanhoudend rechtdoor lopen, wegwijsbordjes zie je dan vanzelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Google is je vriend.

http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=bibliotheek+amsterdam+centraal

http://www.oba.nl/index.cfm/t/Bereikbaarheid/vid/B0412085-0C24-1F1F-7883DDCA69BAA082

Adres

Oosterdokskade 143
1011 DL Amsterdam

Openbaar vervoer
Metro's, trams en bussen stoppen vlakbij de Centrale Bibliotheek. Vanaf de halte Amsterdam Centraal Station is het nog enkele minuten lopen. De Centrale Bibliotheek bevindt zich aan de linkerkant van het Centraal Station (als u met uw rug naar het station staat) U loopt voorbij de trams en volgt de Route Oosterdok over een fietsbrug boven het water. Aan het einde ziet u de Centrale Bibliotheek aan de linkerkant.
U kunt ook uitstappen bij het nabij gelegen Muziekgebouw aan het IJ. De trams 25 en 26 hebben hier een halte.

Auto

Parkeergarage Oosterdok die onder het Oosterdokseiland ligt. Let op de inrijhoogte is max. 2,10m.

Vanaf mei 2010 kunt u géén gebruik meer maken van de entree van de Oosterdok Parking via de Prins Hendrikkade. De nieuwe entree van de Oosterdok Parking bevindt zich per nu aan de noordzijde van dit eiland en is bereikbaar via de De Ruyterkade. Volg vanaf hier de gele borden met 'P ODE'. Zie ook hieronder.

Routebeschrijving vanuit verschillende richtingen per 1 mei 2010

Rijdend vanaf de ring A10 Oost:
Afslag S114, aan het eind van de afrit linksaf (Zuiderzeeweg). Weg vervolgen door de Piet Heintunnel. Aan het einde van de tunnel rechts afslaan (S100). De Piet Heinkade volgen. Bij het vierde stoplicht (dit is na het passeren van het Muziekgebouw aan het IJ) rechtsaf. De weg loopt terug langs het IJ en gaat rechtsaf onder de autoweg door. Na het treinviaduct rechtsaf. Hier vindt u links de ingang van de garage.

Rijdend vanaf de ring A10 West:
Afslag S101. De S101 blijven volgen (Nieuwe Hemweg, Spaarndammerdijk, (Tasmanstraat). Dan rechtdoor de brug over en S100 volgen tot het Centraal Station. Na het station de eerste afslag links. De weg loopt langs het IJ en gaat rechtsaf onder de autoweg door. Na het treinviaduct rechtsaf. Hier vindt u links de ingang van de garage.

Rijdend vanaf het Centrum:
Vanaf de Dam richting Centraal Station, aan het eind van het Damrak rechtsaf. De Prins Hendrikkade volgen, langs de inrit van de IJtunnel. Na een bocht naar links, rechtdoor de Kattenburgerstraat in. Na het spoorwegviaduct linksaf. De Piet Heinkade volgen. Bij het tweede stoplicht (dit is na het Muziekgebouw aan het IJ) rechtsaf. De weg loopt terug langs het IJ en gaat rechtsaf ..