Hoe zijn de mensen omgekomen op pukkelpop?

Overal lees je over pukkelpop en de omgekomene. Maar van een beetje storm ga je toch niet dood? Is er een megatent ingestort of zoiets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn bomen omgevallen, onder andere op een tent als ik het goed begrepen heb.

Ook kunnen door de wind allerlei losliggende voorwerpen meegevoerd worden en als je die tegen je hoofd aankrijgt, dan kan dat ook hard aankomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

doordat er stukken van tenten en podium op hun vielen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderdelen van die tent waaronder een ijzeren balk is op een van die mensen zijn hoofd gekomen. Er is ook een boom op een eettent gevallen.
Onderschat nooit het geweld van de natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik begreep, en het lijkt me ook zeer waarschijnlijk, zijn de meeste slachtoffers geraakt door een zogenaamde truss, zo'n constructie waar onder andere theaterverlichting aan opgehangen wordt. Zie ook de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven dus allemaal omgevallen bomen, maar er is op de camping ook een lichttoren omgevallen. In een filmpje op YouTube zie je hem omvallen van zoveel honderd meter afstand. Hij is precies gevallen op een tent waar een meisje in aan het schuilen was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men geeft nog niet vrij hoe de mensen zijn gestorven of men weet het niet precies. Waarschijnlijk zijn ze geraakt door rondvliegend materiaal of verpletterd door ingestorte grote tenten of afgeknakte bomen. Door de enorme chaos zijn er ook mensen vertrappeld, en daardoor ernstig gewond geraakt.

"De tien zwaargewonden hebben letsels opgelopen door rondvliegend materiaal, brokstukken en omgeknakte bomen", vertelde cardioloog Pascal Vranckx van het Hasseltse Jessa ziekenhuis. "De kritieke personen hebben trauma's opgelopen aan het hoofd, de hersenen en letsels in de borst- en buikstreek. Die kunnen bloedingen veroorzaken."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Bij het Belgische festival Pukkelpop in Hasselt zijn enkele feesttenten door noodweer ingestort. Daarbij vielen vijf doden en raakten zeker 72 mensen gewond, waarvan elf mensen zwaargewond. Dat hebben de hulpdiensten laten weten aan verschillende persbureau’s. Het festival is voor vanavond stilgelegd."
er staan zoveel artikels op internet dus daarzo staat genoeg informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eentje is onder een boom terechtgekomen, eentje is in haar tentje gestorven (ik weet niet hoe: misschien ook een boom ofzo) en het koppeltje is onder een ijzeren balk in de grote tent terechtgekomen. Ook is er een jongen gestorven die de tent uitvluchtte maar toen terugging om zijn rugzak te halen.

Ook zijn er een zestigtal gewonden die een arm, been, oor zijn kwijtgeraakt door stalen kabels die losschoten uit de grond.