Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel verdiend een Royalty fotograaf per jaar?

Me oom 's heeft nu een eigen fotografie bedrijf (royalty) en ik en me broer gaan over 5 jaar er bij werken maar hoeveel verdiend dat ongeveer??


Ik wil het niet vragen vind ik zo k*t.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
560

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het fotograferen van royalty is een vrij beroep.
Er is geen vast loon per uur, de verdienste is afhankelijk van de actualiteit en kwaliteit van het aangeleverde materiaal.
Als je "goed" bent dan kan je heel veel verdienen, als je pech hebt dan kun je maar beter zorgen dat je er een vaste inkomensbron bij hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik "heel veel" vindt doet niet terzake, wat je zelf veel vindt, daar gaat het om.
De een is tevreden met het minimumloon, een ander vindt de Balkenende norm nog karig.
Meestal wordt je niet uitbetaald per werkuur, maar per foto. Een goede foto kan je ruim 150 Euro opleveren. Uiteraard verdien je het meeste met een unieke foto. Bijvoorbeeld als je als enige een Royalty iets ziet doen wat niemand van hem/haar verwacht. Als je daar een foto van maakt heb je uniek beeldmateriaal en kan je daar soms wel duizenden Euro's mee verdienen. Maar het is en blijft een lastig beroep!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding