Hoe kan het toch dat de meeste jongens/mannen een hekel hebben aan winkelen?

Mijn man en zoon hebben er zo'n hekel aan; WINKELEN! En ALS er iets gekocht moet worden moet het zo snel mogelijk en niet ff lekker snuffelen tussen de kleding zoals mijn dochters en ik zo graag doen:-).

Zelf heb ik 5 jaar in een kledingwinkel gewerkt en dan zag ik vaak mannen buiten staan wachten op hun vrouwen. Overigens wel een komisch gezicht...

14 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Ik moet eerlijk toegeven, dat ik winkelen-om-te-winkelen ook enorm vervelend vind - je hebt niets nodig, en staat wat zinloos te bladeren door allerlei rekken en stapels met de meest afschuwelijke muzak of dreun die je nergens ontlopen kan, en dan schuin tegenover de volgende winkel in waar ze precies hetzelfde hebben, maar dan nét iets anders. Door het passen prik je over je hele lijf, en je hebt een coupe wanhoop en zeurende voeten....Mijn zus woont in het buitenland, en in de korte tijd dat ze hier is, moet ze eindeloos 'shoppen', dus om haar te zien, ga ik dan mee....en dan heb ik er gelijk weer helemaal genoeg van tot haar volgende bezoekje.
Maar mannen kunnen dat óók verrassend goed - in schroeven- en moertjeswinkels met verf- en grote doe-het-zelf-afdelingen, terwijl ze nog geen spijker in een betonnen muur krijgen. Of bij tuincentra, bij alle spuitflessen tegen en voor groene aanslag en wespenverdrijvers....
Ik ben een groot voorstander van een afspraak om elkaar 1 1/2 uur later weer te ontmoeten voor een lekkere café latte en een roomsoes - kan ik tenminste ongestoord, op m'n gemak en zónder demonstratief gezucht mijn hart ophalen in de boekenwinkel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

tja dat laatste vind ik toch altijd zo sneu om te zien... Maar gelukkig heb ik een man die 't niet erg vindt. Ik denk zelf dat 't een beeld is dat mannen over zich zelf hebben afgeroepen. En aangezien 't al generaties zo gaat moet 't nu ook maar zo zijn. Wel erg jammer. Hoewel ik me wél kan voorstellen als mannen met vrouwen op pad gaan die echt élke winkel in willen van alles passen niets kopen etc... Dat vind ik zelf als vrouw ook irritant
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan alleen voor mezelf praten:
Om dat het ongelofelijk vervelend is.
Tenzij er motorfietsen of hogedrukspuiten in de winkel staan.
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Haha, vooral die hogedrukspuiten! Bij die motorfietsen kan ik me nog iets voorstellen, maar hogedrukspuiyen? Stomvervelend Antwoordman, sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt het begrepen. En wedden dat je vrouw dan niet vrolijk meewinkelt ??
Omdat vrouwen veel meer met uiterlijk bezig zijn dan mannen. Dat is genetisch bepaald: hoe aantrekkelijker je er uit ziet, hoe meer aantrekkingskracht op mannen en hoe groter de kans op kinderen.

Andersom geldt 't niet: vrouwen willen mannen die zeker overkomen en dergelijke. Het uiterlijk van de man is voor de vrouw veel minder belangrijk dan andere eigenschappen.

Toegevoegd na 55 seconden:
(Tenminste voor wat klerenwinkels en gelijkaardige zaken betreft, dan.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen houden niet van winkelen: dat is wetenschappelijk bewezen. Het heeft, als we de evolutionaire psychologie mogen geloven, uiteraard weer te maken met de tijd van jagen en voedselverzamelen. Mannen dienden voor het grovere werk: achter antilopen rennen, everzwijnen doodknuppelen, vogels verschalken. Daarvoor was niet zoveel nodig, behalve brute kracht, enige zin voor arbeidsverdeling en een minimaal strategisch inzicht.

Vrouwen moesten de hele dag door alert zijn en beslissingen van levensbelang nemen: waar vinden we rijpe vruchten, zijn deze wortels al dan niet giftig, mogen we deze rare granen zo opeten? Het gevolg: vrouwen ontwikkelden onderscheidingsvermogen en geduld. Twee voor het winkelen onontbeerlijke eigenschappen. Mannen hebben die niet.

Warenhuizen zijn er, vanaf hun verschijning in de negentiende eeuw, op gericht geweest om vrouwen tot kopen te verleiden. Zij waren het immers die het gezinsinkomen uitgaven, terwijl hun mannen druk doende waren het te verdienen.

Mannen hebben dus ook niet geleerd het leuk te vinden.
Ik heb wel het idee dat de man de schade een beetje aan het inhalen is. Als je in electronica-zaken zoals de Mediamarkt, BCC en bijv. Saturn kijkt, zie je heel veel blije mannen. Maar de supermarkten en de klerenzaken zijn natuurlijk nog steeds vrouwendomeinen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen hebben ( in het algemeen) niet zo veel interesse in producten die niet functioneel zijn. Vrouwen twijfelen te veel en daar hebben mannen geen geduld voor. vrouwen moeten continue bevestigd worden of het mooi staat of niet. En dat is best vermoeiend, lijkt me?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat mannen doelgericht zijn. Als ze een nieuwe broek nodig hebben, hebben ze thuis al precies in hun hoofd hoe die er uit moet zien, en hebben ze al uitgezocht welke winkels dat zouden kunnen hebben.
Als die winkels het dan niet hebben is het behoorlijk frusterend om van winkel naar winkel te moeten lopen door een drukke winkelstraat waar je maar heel langzaam vooruitkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen houden meer van winkelen dan mannen:
Link hierover:

http://hobby-en-overige.infonu.nl/diversen/40789-winkelen-leuk-of-vreselijk.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mannen kunnen maximaal 72 minuten lang shoppen, maar dan moeten ze wel heel vrolijk beginnen, gemotiveerd, en het nodig vinden.. dus bijna nooit.
ik denk dat dat komt omdat mannen veel minder de behoefte hebben aan nieuwe kleding of accesoires. misschien een nieuwe fiets, auto of hoge-druk psuit... maar zelfs dat duurt niet lang: mannen zijn erg doel-bewust: ze weten wat ze willen, wanneer en vaak ook waar, als het ter vraage komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het alles te maken heeft met interesses. Mijn vrouw kan er absoluut niet tegen als ik uren in een doe-het-zelfzaak of een modelbouw zaak ronddool terwijl ik inderdaad gek wordt van juweliers, schoenen en kledingwinkels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen hekel aan winkelen. Wel aan dingen kopen.
En aan de drukte.

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik vind het dus te druk in de winkels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vorige man bracht uren door in Doe-het-zelfwinkels. Eerst vond ik dat heel vervelend, maar later wende ik eraan en begon me zelfs ook te interesseren voor al die bochtjes (zijn geliefde item), pijpen en schroeven. Als ik kleren wilde kopen spraken we af elkaar na bv 1,5 uur weer daar of daar te ontmoeten, Aan de supermarkt had hij geen hekel. Mijn huidige man heeft een bloedhekel aan alles wat winkel of markt is. Hij maakt al stennis als ik de gewone dagelijkse boodschappen moet doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij blijft ook vaak buiten de winkel wachten en ziet er dan heel zielig uit als ik weer de straat op kon.
14 jaar geleden
Ik weet niet, sterker nog, ik geloof niet dat het aan die mannen ligt, maar aan het soort winkels waar ze mee naar binnen gesleept moeten worden. Trek een man mee de Mediamarkt in, en je krijgt hem niet meer weg, bij wijze van spreken. Of de bouwmarkt. Maar kleren interesseert ze vermoedelijk weinig.

Zelf mag ik best graag in mijn eentje en gericht (!!) 'shoppen', maar als ik met een vriendin of één van mijn dochters de stad in ga, word ik helemaal kriebelknettergek. Vooral van al die winkels waar ze uren en uren in de rekken staan te plukken en te passen zonder iets te kopen. Warm, druk, herrie, aaaargh !! Ik heb er echt een ongelofelijke bloedhekel aan, vermijd het dan ook zo veel mogelijk. Met vriendinnen de stad in doe ik dus echt helemaal niet meer, bedenk wel andere leuke dingen om te doen. Met de kinderen moet af en toe wel, maar echt zo weinig mogelijk.

Ik denk dat het vooral het type winkel/winkelen is dus. Of zouden vrouwen urenlang enthousiast en vrolijk mee kunnen winkelen in allerlei 'mannenwinkels' en daar blij van worden ? En dan bedoel ik échte mannenwinkels he, zonder leuke hebbedingetjes voor het interrieur als de Praxis ofzo. Een sloperij ofzo, of een autowinkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen vinden het op zich wel leuk om te winkelen, maar niet om een halve dag door de straten heen gesleept te worden, om uiteindelijk met niks thuis te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dezelfde reden dat vrouwen niet achterin kunnen inparkeren.

Het is een stereotype!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van oudsher zijn mannen jagers en vrouwen verzamelaars.

Jagers/mannen bedenken wat ze nodig hebben en gaan dat dan bejagen/kopen. Verzamelaars/vrouwen kijken rond wat er toevallig is en pakken/kopen dat dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze hebben er vaak geen hekel aan,maar omdat een vrouw grotendeels anders gaat winkelen dan een man,hebben ze er zo wel hekel aan gekregen,voorbeeld:ik winkel altijd doelgericht en ga niet van winkeltje naar winkeltje..mijn vader vind het best gezellig om met mij mee te gaan,maar met mijn moeder niet want die hangt overal zo......