Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt een reclame tot stand?

Een bedrijf wil hun product aan de man krijgen, er moet een commercial gemaakt worden. Wat voor een proces volgt er op deze vraag?

Ik studeer nu hbo psychologie en ben geïnteresseerd in de reclamewereld. Wat voor een technieken worden er gebruikt om mensen tot het aanschaffen van een product te krijgen? En wat zou een psycholoog (oid) hier voor een bijdrage aan kunnen leveren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
knap om te veronderstellen dat de doelgroep niet erg sterk vertegenwoordigd is na een maand Groeie Vraag!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Verdiep je eens in het vak marketing, daar ligt de link die je zoekt. Dat is voor een groot gedeelte gebaseerd op psychologie: hoe verleid je mensen om een product te kopen, wat hebben mensen nodig om een product te kopen. Allerlei basisprincipes uit de psycholigie komen daar in terug. Bv het willen reduceren van onzekerheid (herl veel info vergaren over het product), of het erbij willen horen (ik heb een iphone dus ik ben gaaf). Als je deze principes doorziet dan kun je het bedrijf helpen om meer te verkopen. Je kunt dit doen op een eerlijke manier, of door manipulatie. Vanwege dat laatste zou ik me verdiepen in het vak ethiek (en ondernemen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben al enigszins mee bekend. Maar ik vraag me ook af wat voor een baan ik hierin zou kunnen krijgen
reclame is bedoeld om een ''nood'' te creeren,aan de andere kant willen marketingbureaus u ervan te overtuigen dat je geen product koopt maar een beleving,zie bv in een telecomshop waar de gsm je in de handen wordt gestopt...nog voor je beslist die te kopen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing