Wie gelooft dat het echt waar is wat er allemaal in dit artikel staat? Zie link:

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/861063/2009/05/21/Nieuwe-terroristische-aanslag-in-New-York-verijdeld.dhtml

Er staat niet bij hoeveel levens dat ze gered hebben en ze publiceren ook niet de namen van die mensen die ze gered hebben, dat is dan weer jammer...

Of is dit weer bangmakerij en goedpraten dat er overal zulke beperkende maatregelen genomen worden?

Vanmiddag is het in het nieuws geweest dat die vier helemaal niet in staat waren om een aanslag te plegen, dus het was allemaal verzonnen... Maar toch geloofde het hier iedereen... Kijk zo werkt dat in het nieuws en in de politiek...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En deze vraag krijgt het predicaat 'goede vraag' ????????

Het beste antwoord

Ik weet niet of ik het geloof om eerlijk te zijn.

Enerzijds denk ik: Stel dat ze de daders van 11 september een dag van te voren zouden hebben opgepakt. In de kranten zou dan hebben gestaan: Enorme aanslag verijdeld. Zou je het dan geloofd hebben? Ik zou het wat overtrokken hebben gevonden, maar dan dus onterecht.

Anderzijds denk ik: Amerika wil het natuurlijk rechtvaardigen dat ze veel uitgeven aan hun strijd tegen terreur. Ze moeten dan ook de burgers af en toe laten zien dat het geld terecht wordt uitgegeven. Dan moet je af en toe laten zien dat er wat had kunnen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Sensatie.

Er zal wel een kern van waarheid in zitten hoor, maar zoals gebruikelijk wordt elke tereuraanslag, hoe wezenlijk ook, enorm uitvergroot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal ongetwijfeld meer bedreigend zijn geweest dan de 'aanval' van de zeven Nederlandse marokkanen op de Arena Boulevard!
Waarom twijfelen aan dit bericht Xinix, wil je echt niks zien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof je nu wel dat verhaal of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja de kern van het verhaal wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is er al één die het gelooft, dank je ik tel verder vandaag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoor net dat de FBI stelt dat de 4 opgepakte mannen niet echt in staat waren om een aanslag te plegen!
Dat ze iets van plan waren staat wel vast.
Ja, ik geloof dat wel.
Wil niet zeggen dat zulke zaken altijd (geheel) waar zijn - maar die kans dat 't verhaal verzonnen is om geld los te peuteren voor meer beveiliging c.q. om de hoge uitgaven te verantwoorden acht ik uitermate klein. 'T lijkt me niet eenvoudig om zo'n verhaal vol te houden als de FBI erbij betrokken is. Meestal komt de waarheid dan toch wel uit. Dat weet ook de FBI.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal komen waarheden uit, behalve bij de FBI...
Ik zie eigenlijk een complot dat de lobby achter guantanamo bay heeft geensceneerd om te bevestigen naar de wereld dat de noodzaak van een dergelijke instelling noodzakelijk is.

Toegevoegd op 21-05-2009 11:45:08
Ja, ik geloof dat wel. Maar tegelijk heeft alles met elkaar te maken en weten amerikanen als geen ander dat de hele samenhang van de wereld als een klok in elkaar past. Als een radertje verschoven wordt kan dit op alle niveaus invloed hebben. De Amerikanen hebben dit spelletje als geen ander in de smiezen. Ik blijf erbij dat het een complot is voor een "hoger" doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je gelooft het ook?
Ja, ik neig er naar om het te geloven.
Alles is met verborgen camera's opgenomen, dus dat zullen we nog wel zien.
In Nederland zouden deze daders waarschijnlijk niet veroordeeld worden: de 'bommen' zijn aangeleverd door undercover-agenten. Dat zou vallen onder het hoofdstuk 'uitlokking'. Maar in de USA mag alles....
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben je dan de eerste die het niet gelooft?
AWM
14 jaar geleden
Jawel, ik schreef dat 'ik er naar neig om het te geloven'.
Ze wilden ook militaire vliegtuigen onder vuur nemen die gestationeerd zijn op de luchthaven van Stewart in Newburgh in New York, luidt het voorts.

Ze hebben in ieder geval wel ballen!