Wat zou een alternatief bestuurssysteem zijn voor nederland?

Zouden er volgens jullie betere bestuurssystemen zijn? of is het bestuursysteem dat we nu kennen het ultieme systeem? Graag hoor ik jullie mening (of het nou te realiseren is of niet :D)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Twee partijen stelsel, dan kun je iemand op zijn daden afrekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Democratisch is voor mij genoeg, maar kerels of vrouwen met een sterk karakter in de regering zou wel eens fijn zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feitelijk is het gedaan met de normale, goed bedoelde huidige democratiestelsel! De voorafgaande én huidige politici hebben het te ver uit de hand laten lopen. We hebben een veels te soft strafstelsel en geven teveel uit aan onderhoud van andere landen en economische vluchtelingen. Hierdoor moeten de ouderen en minder gelukkigen onder ons jaarlijks en keer op keer voor doen bloeden!
Dergelijke problemen zijn in bijv. de Scandinavische landen vele malen minder zorgelijk.
Indien we afstand van het (door mij geliefde) Koningshuis zouden moeten doen dan zou een militaire structuur de oplossing zijn! Geen president maar een legerraad die ons land bestuurd. Binnen 2 jaar zou de huidige problemen minstens zijn gehalveerd. Bij rellen of straatterreur is het leger in staat om snel, adequaat maar vooral effectief te kunnen handelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, dank voor uw anonieme reactie Minkukel!
Als er meer mensen zouden zijn die het lef hebben echt te zeggen wat ze voelen zou de hedendaagse politiek er ook heel anders uitzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een technocraat :de geschikte mensen op de goeie plaats wil.
Wel politiek gestuurd door verkiezingen.
Maar een Minister van Pensioenen die in een volgende kabinet bv. Minister van Landsverdediging wordt...dat vind ik cru