Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Cum annexis (vaak afgekort tot c.a.) is een Latijnse uitdrukking en betekent: wat erbij hoort, met toebehoren of iets dergelijks (ook: cum omnibus annexis, met alle toebehoren).

Het woord werd en wordt ook gebruikt om een gemeentenaam aan te duiden, waarbij de hoofdplaats van deze gemeente wordt gevolgd door de afkorting c.a., die staat voor de bijbehorende kernen.
Het gaat dan om gemeenten die reeds vroeg in de 19e eeuw zijn samengevoegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"cum annexis" - in dit specifieke geval: inclusief randgemeenten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"cum annexis" heb ik gezien, maar ik snap die extensie niet. Wat nou randgemeenten? Het is een kleine verzameling dorpskernen. Was het vroeger een stuk groter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de gemeentelijke website: "Het huidige Haarlemmerliede en Spaarnwoude is in twee fasen ontstaan. Eerst in 1857 en later in 1863 werden de toen bestaande gemeenten Haarlemmerliede, Spaarnwoude, Zuid-Schalkwijk en Houtrijk & Polanen samengevoegd" De c.a. toevoeging verwijst waarschijnlijk naar de (vroegere) gemeentes die nu deel uitmaken van Haarlemmerliede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, dat heb ik nou weer gemist op die site. Vinnik een goed antwoord, dank All4rd!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing