Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat in de wereld van vandaag de Europese en de Engels-Amerikaanse termen voor 'miljard' nog altijd verschillend zijn (billion in de VS)?

Waarom wordt het niet een keer gelijkgetrokken? Het werkt toch verwarrend? Ik las dat de Britten ook ooit een 'long scale' en een 'short scale' hadden voor dit soort getallen en dat was nog verwarrender...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
386

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is nog veel beter af te vragen bij het metrische systeem wat Europeanen hanteren en Amerikanen niet. Dit zorgt namelijk voor levensgevaarlijke situaties, er gaat een verhaal rond over software van een maanlander die in cm's geschreven was en in eerste instantie met inches ingevoerd was. Op het laatst is het ontdekt en veranderd anders waren er een paar dode geweest.

Dit zal net als jouw voorbeeld niet snel veranderen omdat niemand af wil stappen van zijn systeem ook al is het metrische in mijn voorbeeld aantoonbaar beter, toch zal het miljarden(billions) kosten om over te stappen naar metrisch. Ook zullen veel mensen en bedrijven altijd de oude standaard blijven hanteren omdat ze daar mee denken en werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is treurig, maar je hebt gelijk, Mr. Tomaat. Ik heb gewerkt met een Amerikaanse firma die draaiwerk deed met roestvrij stalen assen en ringen. Ze werkten tot in duizenden van inches, maar wilden geen mm accepteren. Eén van de ingenieurs zei mij: we leren het metrische stelsel op school, maar niemand wil het gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoorde van een Engels bouwer dat ze daar platen van 244cm bij 2yard ofzo hebben. Dan wordt je helemal gek natuurlijk. Stoppen ze trouwens met het gerbuiken van 1/4 ,1/8,1/16 inch of blijft dat zo doorgaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij gaat dat gewoon door...

Andere antwoorden (1)

Waarom wel?
Amerikaans en brits engels groeien steeds verder uit elkaar; Talen zijn nu eenmaal dynamisch, en veranderen. Het nederlands in Zuid Afrika lijkt nog wel op het Nederlands in Nederland, maar is echt een andere taal aan het worden. En zo gaat dat ook met brits en amerikaans engels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding