Mogen alle mensen hun auto te koop zetten waar dan ook

Voor mijn winkel worden vaak verschillende auto te koop gezet, dus weinig plaats voor de klanten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Elke gemeente heeft een Algemeen Plaatselijke Verordening (APV). In deze APV zijn regels opgenomen voor het gebruik van de openbare ruimte in de breedste zin van het woord. Zo bevat de verordening bepalingen over de openbare orde, waaronder openbare inrichtingen (zoals horeca), prostitutie en drugshandel, milieu en dergelijke.

De basis van deze verordening is gebaseerd op de Model Verordening van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)

In deze model APV is in artikel 5:3 geregeld dat het college van burgemeester en wethouders een weg kunnen aanwijzen waar het parkeren van een voertuig met het kennelijke doel het te koop aan te bieden of te verhandelen verboden is.

Veel gemeentes nemen de basis en dus ook artikel 5:3 van de APV zo over van het VNG. Maar voor de juiste tekst en alle aangewezen wegen dient u de plaatselijke APV na te kijken of navraag te doen bij uw gemeente.

Vaak kiest een gemeente ervoor om alle wegen binnen de gemeente aan te wijzen.

Als dit het geval is, of uw straat staat in de verboden wegen opgenomen kunt u de gemeente verzoeken om te handhaven. U kunt dit eerst via een klachtenlijn of klachten formulier doen. Als dit niet het gewenste resultaat oplevert dient u een officieel "verzoek tot handhaving" in te dienen bij uw gemeente.

SUCCES !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, om te controleren of dat mag moet je even de plaatselijke APV doorlezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Algemene plaatselijke verordening, dan moet je even googelen op 'APV [woonplaats/plaats van bedrijf als dat ergens anders is].
Officieel mag dit ook niet

antwoord is simpel kan wetsartikelen opzoeken maar ik weet dat dit niet mag

Vaak zetten handelaren en particulieren hun auto te koop bij winkelcentra en of parkeerplaatsen bij populaire aangelegenheden

Zelfs je eigen auto voor de deur met een bordje te koop erop mag officieel niet

Dus klaag bij de politie ze horen op te treden daar tegen

Tip maak ff een foto om te vergezellen bij je aanklacht/overlast

Toegevoegd na 2 minuten:
het is een parkeerplaats en geen verkoopaangelegenheid

Toegevoegd na 5 minuten:
APV is van toepassing t mag volgens de wet niet word wel gedoogd maar das puur als je geen handelaar bent

Toegevoegd na 6 minuten:
APV is NIET van toepassing was bedoeld

Toegevoegd na 7 minuten:
Het mag dus gewoon niet

Toegevoegd na 4 uur:
Het openbaar te koop zetten zonder toestemming is strafbaar
Noteer fotografeer de te koop bordjes daarmee naar de politie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die dame weet r niks van het is echt zo en t word gedoogd als jij en ik een auto plaatsen met te koop dat maar officieel mag t volgens de wet niet
Stel je voor dan zouden autohandelaren van de openbare weg /parkeerplaatsen dus een gratis verkoopplaats kunnen maken dat mogen hun en ook wij wettelijk gezien niet doen
Hier is het zo dat als het in een straat de spuigaten uitloopt,er een bord komt te staan dat te koop aangeboden auto's niet is toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krom dus t mag gewoon niet nee ze doen t en gaan we een bord plaatsen dat t niet mag.........................zoiets van bij een winkel een bordje neerzetten stelen is verboden
wettelijk gezien mag je gewoon met een bordje je eigen auto niet te koop zetten
t uit de spuigaten lopen zijn ook vaak handelaren en/of particuleren die een handeltje drijven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn ook inderdaad handelaren want je zag er verschillende staan met hetzelfde telefoonnummer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou je het beste contact op kunnen nemen met je gemeente of hier iets aan gedaan kan worden.