Is het verven van duiven dierenmishandeling?

Ik was een maand geleden in de Efteling. Wij dronken bij de vijver met de kikkers en de gouden bal een kopje koffie. Toen zag ik ineens allemaal felgekleurde duiven daar rond lopen. Knalroze, blauw, paars, geel. Ik heb het Efteling sprookjesboek gekocht en daar komt een sprookje in voor met die gekleurde duiven. Ik vond het eigenlijk te ver gaan. Mag dit zomaar en is de Efteling met een soort van dierenmishandeling bezig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het was mij en mijn vriendin ook opgevallen. Afgelopen jaar waren we samen in de Efteling. Ik had dit toen verteld aan mijn vader of dit wel mocht.. En hij had voor de zekerheid de dierenbescherming gebeld. Toen werd er tegen hem gezegd dat ze al duizenden 'bezorgde' mensen hebben gehad die belden of het wel allemaal goed zat. Er werd hem gezegd dat het een 'vriendelijke' verf was voor de duiven. Maar dat ze het zelf ook niet erg dier vriendelijk vonden..

nee dat is geen dierenmishandeling ,de kleurstof die gebruikt word is volkomen veilig en mag daarvoor gebruikt worden ,vergelijk het maar met het verven van haren bij mensen

Het is geen watervaste verf dus nee.

heb het internet even afgestruind en daar hebben ze het steeds over een "milieuvriendelijke kleurbeits" waar de beestjes om de zoveel maanden een bad van krijgen. Toegevoegd na 35 seconden: dus nee, denk niet dat het dierenmishandeling is, anders hadden ze die al LANG op hun dak gehad.

dierenmishandeling is een groot woord, maar ik heb hier geen prettig gevoel bij. steeds weer hanteren en verven lijkt me aardig wat stress opleveren. verder zal menigeen me uitlachen, maar ik vind dat je zo geen respect hebt voor de integriteit van een duif. dieren horen niet als speeltjes voor de mens zo behandeld te worden. maar om antwoord te geven, het zal ongetwijfeld mogen, of ze hebben wellicht ontheffing gekregen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100