Mag een bedrijf het nummer dat jij opgeeft voor noodgevallen ook voor andere doeleinden gebruiken?

Ik zit in een vervelende discussie gewikkeld over het opzeggen van mijn contract met mijn ex-verhuurorganisatie. Ik sta wat die discussie betreft volledig in mijn recht en wacht tot het moment dat zij dat ook door hebben.

Nou is het zo dat ik ooit een nummer door moest gegeven voor het geval dat er iets met mij gebeurde. Stel het huis staat in brand en de verhuurorganisatie weet dat ik in die brand ben omgekomen dan kunnen ze dat nummer bellen (mijn ouders in dit geval) en die dan vertellen wat er is gebeurd. Zo werd het me toen in elk geval gezegd. In mijn contract staat dat nummer als nummer om alleen te bellen in geval van noodgevallen.

Gisteren heeft de verhuurorganisatie dat nummer gebruikt om beklag te doen over de situatie waar zij en ik dus in verwikkeld zaten.

Ik weet dat je niet zomaar nummers mag gebruiken voor andere doeleinden waarvoor ze zijn gegeven maar kan ik hier ook ergens een melding van doen?

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Hier kan ik wat mee.

Ik ga (nogmaals) een brief sturen op de manier die muffin05 aangeeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, maar niet bij een instantie die daar iets aan kan doen.
Kijk eerst eens in het contract en algemene voorwaarden of je hierover iets kan vinden. Doorgaans munten deze stukken echter niet uit aan consumentgerichte aspecten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er ergens melding van doen is niet zo zinvol. Wel kan je de organisatie verbieden het noodnummer te gebruiken voor jullie onderlinge zaken. Jou ouders staan blijkbaar buiten het geschil dat je met ze hebt en geef aan dat je dat zo wilt houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft je verhuur organisatie geen klachten commissie? Stuur daar een brief naartoe, met hierin duidelijk beschreven wat er is gebeurd. Houd het natuurlijk netjes en beleefd want met boos schelden in een brief kom je nooit zover. Wat ook altijd handig is om te doen is eerst een belletje en vragen naar de naam van de persoon die over de klachten gaat....Hiermee kun je de brief persoonlijker maken. Geachte meneer de Bruin, is altijd persoonlijker dan geachte heer/mevrouw.
Zet er iets in als:
Ik heb een geschil met de organisatie, (leg dit kort uit) en nu ben ik er onlangs, tot mijn grote teleurstelling, achter gekomen dat zij ons geschil met derden bespreken. In dit geval hebben ze hier voor gebruik gemaakt van het door mij opgegeven nood nummer, wat volgens afspraak alleen te gebruiken is door uw organisatie bij geval van nood, hieruit maak ik op, overlijden van mij oid. Mijn geschil is geen noodgeval en ik stel het zeker niet op prijs dat er "geklaagd" wordt over mij via mijn contactpersonen. Dit is in mijn ogen totaal geen professionele oplossing noch reactie vanuit uw organisatie.
Ik bel toch immers ook geen andere woningorganisaties om te vertellen van mijn geschil met u?
Op deze manier wordt het beeindigen van het contract door mij alleen maar aantrekkelijker, wie wil er nou huren van een bedrijf dat zijn afspraken niet na komt?

En maak er nog maar wat leuks aan vast.

Als je er niet uit komt, stuur me je email in een pb. Ik heb nog nooit een wedstrijdje boze-brieven schrijven verloren!

Wil je best helpen, heb nu toch vakantie tot 5 sept.

Groetjes en succes ermee,
Muffin05