Waarom dragen nieuwslezers en weermannen een kostuum met stropdas en presentators van actualiteitenprogramma's en praatshows geen stropdas?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nieuwslezers en weermannen brengen een serieuze boodschap over die bestaat uit feiten, ze willen dus ook dat mensen op een serieuze manier naar hun programma kijken en door de stropdas komen ze een stuk netter en serieuzer over.
Bij actualiteitenprogramma's en praatshows wil men vaak een huiselijke, gezellige sfeer scheppen, en worden de meningen meestal geuit door gasten (zoals bijvoorbeeld bij De Wereld Draait Door), er wordt dan dus geen stropdas gedragen om zogenaamd huiselijk over te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat staat netjes, ze hebben vaak wel een spijkerbroek aan, de nieuwslezers, want dat ziet niemand. Presenteren is wat informeler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk het nieuws brengen is wel wat belangrijker dan bijv angelina jolie die weer een nieuwe tattoo heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen hechten nu eenmaal belang aan een bepaalde 'dresscode' en daar moet rekening mee gehouden worden.
Heinz Gijbels, stylist bij VTM (Vlaamse Televisie Maatschappij) aan het woord:
"Onze mannelijke nieuwslezers dragen pak én stropdas. Onze geloofwaardigheid hangt daar van af. Ook de vrouwen dragen meestal een vestje. Wie het sportnieuws leest, mag zonder das in beeld."