Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen met een mogelijk internetoplichter?

Ik had een advertentie op MP geplaatst dat ik op zoek ben naar 2 kaarten voor een concert. Ik kreeg een reactie van iemand die 2 kaarten te koop aanbied voor €60,00. Omdat ik toch een klein beetje achterdochtig was ben ik de naam gaan Googlen. Hier trof ik een waarschuwing met dezelfde naam en hetzelfde bankrekening nummer.
Wat kan ik hiermee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel, andere kaarten zoeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, daar was ik zelf natuurlijk ook al wel achter. Je weet natuurlijk wel dat ik dat niet bedoel he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het niet lekker zit moet je het op de eerste plaats niet doen en daarnaast wanneer je je vermoeden goed kunt onderbouwen dan kun je het melden op website meld misdaad anoniem. Wees dan wel duidelijk dat het om een onderbouwd vermoeden gaat. Zij kunne meerdere soortgelijke signalen aan elkaar koppelen en eventueel actie ondernemen wanneer zij een zaak denken te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je iets wilt kopen op marktplaats google eerst en kijk eens op de site opgelicht op het internet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je kunt deze vermoedelijke oplichter melden bij

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml

Politie en het Openbaar Ministerie heeft in samenwerking met Marktplaats het Meldpunt Internetoplichting opgericht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de mogelijk oplichter gemeld bij je site. Helaas krijg je hier niets meer over te horen, of en wat ze er mee doen.
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (4)

Wat je kan doen is naar de politie stappen en daar die man gaan bellen en dan kan de politie hem opzoeken door zijn belsignaal. Want ik denk dat de politie hem zoekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd Naar Politie en de bank laten terug vorderen.

Zie uitgebreide website met stappenpalne enz..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval melding bij Marktplaats doen.
Politie is zinloos. Er is immers nog niets strafbaars bij jou gedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dat je nog niet betaald hebt voor de kaartjes, anders even afwachten of de kaartjes alsnog worden opgestuurd, heb je ze na 4 dagen nog niet, met je bewijs naar de politie, misschien kan je je geld ook nog via de bank terughalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, nog niet betaald gelukkig. Eerst ff op mijn voor gevoel afgegaan ;-)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing