Welk nummer bellen voor gevonden scooter?

Bij ons in de buurt ligt al 4 dagen een splinter nieuwe Vespa scooter in de bosjes..waar bel ik heen om dit aan te geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ie nog niet gestolen is!
Een splinternieuwe vespa..
Ik zou snel bellen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in elk geval moet je m niet houden. straks ziet de eigenaar ofzo je erop rijden en dan krijg je problemen

Het beste antwoord

Je moet in dit geval naar de politie bellen op 0900-TUIG (0900-8844). Zij kunnen dan bepalen of ze scooter opgehaald moet worden of niet.

Om te kijken of hij gestolen is, zou je het kenteken in kunnen voeren op http://ovi.rdw.nl . Bij het tabje 'Historie' kun je zien of de scooter als gestolen geregistreerd staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuus, 1 letter vergeten. Het moet zijn https://ovi.rdw.nl/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nou... ik de politie bellen omdat ik ook een scooter heb gevonden. Er is geen interesse bij de politie. Ze komen er niet voor langs. Ze sturen me door naar de gemeente. Op de website van de gemeente staat, dat ik gevonden voorwerpen kan inleveren bij de publiekshal. Ja... doei, ik ga toch niet lopen slepen met een scooter. Ik weet niet eens zeker of de scooter wel gestolen is.
Amadea
4 jaar geleden
Tja, Smile, de vraag is nou eenmaal 9½ jaar oud en regels wijzigen in de loop der tijd. Hou daar rekening mee wanneer je iets op internet leest, kijk naar het jaar van plaatsing!

Andere antwoorden (6)

de politie lijkt me het beste plan.
Die kunnen dan weer naar andere organisaties,
want als je zelf naar een organisatie gaat, dan denkt de politie mischien wel dat je hem aan het verkopen bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de politie, die kunnen misschien aan de nummertjes de eigenaar achterhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet 112!! maar het locale nummer van de politie je gaat naar www.politie.nl dan zoek je je korps op en dan het bureau of post daar staat het nummer bij. of je zoekt op google de dichtstbijzijnde politie bureau. en dan staat er ook een nummer bij. maar wel melden want iemand kan heel verdrietig zijn over zn scooter die die niet kan vinden!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je belt gewoon 0900-8844.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daarom juist!! Misschien is ie wel gestolen en door iemand bij ons in de bosjes gedumpt..bedankt hoor! Ik ga er mee aan de slag!
bamibal
12 jaar geleden
0900-TUIG
Je kunt via internet ook een melding doen dat je iets gevonden hebt,het artikel blijft dan bij jouw staan en als je een jaar niets hoort wordt het automatisch jouw eigendom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
dat is met voertuigen, die zijn voorzien van een kentekenplaat/ framenummer net even iets anders, omdat in deze gevallen de eigenaar vrij makkelijk te achterhalen is. Voor overige gevonden voorwerpen heb je wel gelijk.
Het beste kun je bellen met 0900-8844, dat is het nummer voor minder dringende zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een politiebureau in je woonplaats.