Wie betaald de verzendkosten als ik er geen postzegel op doe?

Op wat voor manier krijg de ontvanger (of ik) daar dan de rekening van?
En kan er dan op den duur deurwaarder komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Indien er een afzender op de envelop staat, zal de brief geretourneerd worden. Als je er geen afzender op zet, zal de postbode de brief bezorgen, maar niet door de brievenbus maar hij zal aanbellen. De ontvanger moet dan het verschuldigde bedrag van de postzegel plus een kleine boete direct voldoen en krijgt daarna pas zijn post. De ontvanger mag als hij dat wil de post ook weigeren. Als hij wel wenst de post in ontvangst te nemen kan hij daarna weer proberen de kosten op de afzender te verhalen. Voordat een deurwaarder langs komt zal je wel heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel post moeten versturen zonder postzegel. Die komen echt niet voor 44 cent omdat je er een keer geen postzegel hebt opgeplakt...

De ontvanger moet dan betalen om de brief te krijgen. Hoe dat precies werkt weet ik niet maar een deurwaarder komt nooit omdat óf de ontvanger betaald óf de brief niet bezorgt wordt.

vaak staat er op een (belangrijke) brief een afzender, welke een rekening krijgt toegestuurd. anders moet de ontvanger hem betalen, gebeurt dit niet dan wordt de brief vernietigd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100