Waren er tijdens de WO II systematische verkrachtingen?

Gekke vraag misschien, maar bij nagenoeg ieder conflict dat ik ken wordt er vroeg of laat gemeld dat er massale verkrachtingen plaatsvinden. Het viel me op dat ik hierover nooit iets heb gehoord wat betreft WO II

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Weet niet of er in de 2de wereldoorlog exact er waren. Maar daarna werden vele Duitse vrouwen constant verkracht door de Russen. (Kijk eens naar docu IN EUROPA)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die vonden plaats.

"Wat begon als een onderneming voor 'Lebensraum' en veiligheid voor het Duitse volk eindigde uiteindelijk in een totale vernietiging van grote delen van Oost-Europa.
De prijs voor de Sovjet-Unie was extreem hoog: zij verloren in de Tweede Wereldoorlog 21 tot 26,5 miljoen mensen, waaronder 12 tot 15 miljoen burgers (alleen in het belegerde St. Petersburg/Leningrad meer dan 900.000 gedode burgers). De opmars van het Rode Leger ging gepaard met het opzettelijk deporteren en ombrengen van meer dan een miljoen Duitse burgers en de duizenden Polen, Oekraïeners, Esten, Letten en eigen Russische burgers die aan de verkeerde kant van het front hadden gevochten of hadden gecollaboreerd.
----- >> Daarnaast vonden ook massale verkrachtingen van vrouwen plaats (in Berlijn alleen al naar schatting 300.000). << ----
Het is later gebleken dat meer dan 80% van alle Duitse verliezen in de Tweede Wereldoorlog geleden zijn aan het oostfront. Aan het oostfront bevond zich grofweg 75% van het Duitse leger en het is ook in Rusland dat zij de oorlog verloren. Toen in 1944 de geallieerden in Frankrijk landden, was de strijd al voor een groot deel gestreden. Het oostfront bleek het beslissende theater in de gehele oorlog, met consequenties die tot op de dag van vandaag voortduren."