Waarom worden de handen tegen de wang geplaatst wanneer men het fenomeen 'slapen' wil uitbeelden?

Ik vraag me af waar dit gebaar zijn oorsprong vindt, en wat het verband is met slaap. Immers, er zijn maar weinig mensen die daadwerkelijk hun hand(en) onder hun wang plaatsen bij het te slapen gaan! Of staat dit gebaar wellicht symbool voor het kussen waarop men ligt?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Je moet wel je lichaamsdelen gebruiken om met gebaren iets te verduidelijken. De handen worden hierbij het meest gebruikt. Het kan allebei: er zijn mensen die op hun handen slapen. Hun zien dit gebaar als hun manier van slapen.
Anderen die niet zo slapen zien de handen als hun kussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga maar ´s op je zij de grond slapen. Dan is het heel prettig als je hoofd ietsje hoger ligt en ´n stuk zachter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ergens op liggen zoals een bed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vroeger sliep men in een hut
waar allerlei beestjes liepen...
Als je dan op je zij lag met je
handen onder je hoofd kon er
geen beestje in je oor kruipen...

(dénk ik...)
groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebaar slaat op het ene oor.
Op één oor gaan liggen...slapen dus.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wel slapen in de foetushouding dus, op 1 oor.
Als je op de rug slaapt, lig je vaak niet met 1 oor op het kussen.