Wij willen onze wat oudere camper uitlenen aan vrienden om er mee naar Italie te gaan. Hoe regel ik dat met verzekering?

Problemen achteraf zijn slecht voor de vriendschap. Kan ik de wagen allrisk laten verzekeren voor een paar maand of zo? En waar moet ik nog meer op letten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je kunt je conformeren aan de ANWB huurvoorwaarden voor campers. Bel met het algemene nummer en vraag naar de mensen die je hier meer over kunnen vertellen. Je kunt dan vragen met welke overeenkomst je schades en andere zaken kunt afdekken. Wij huren dit jaar ook een camper van een particulier en hebben een dergelijk overeenkomst ondertekend. Daarmee zijn beide partijen optimaal beschermt tegen problemen die achteraf kunnen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zegt het zelf al, het kan slecht uitpakken voor de vriendschap. Zelfs met een AR dekking blijft de dagwaarde staan. Dus bij een niet meer te herstellen kamper blijven jullie met wat geld op de bankrekening zitten, maar daar koop je meestal nooit een soortgelijke kamper voor terug.
Komt bij dat een kamper anders rijdt als een gewone auto en je rekening moet houden met de afwijkende maten. Kortom een auto waarbij een niet geoefende bestuurder een verhoogd risico heeft op het maken/krijgen van schade.
Ik zeg: Niet doen !