hoe heet deze sport?

ik zie vaak bij de demonstraties dat de ME in burgers heel snel reageren ALS er iets gebeurt of ze iemand bijvoorbeeld willen aanhouden of dat ze tegen de demons aan het knoken zijn met bloot handen ,vraag me af wat voor soort sport doen ze dan eigenlijk? is dat de Krav maga vecht, of ander soort sport wat niet mogen weten door de wet, en de veilligheidienst van de presidenten zijn ze echt goed opgeleid? bedoel k daarmij goed opletten en op tijd actie nemen,,enzov

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk niet dat het een sport is. Het is meer gewoon een verdedigings techniek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ME wordt erg goed opgeleid wat vecht- en verdedigingstechnieken betreft.
En, wat ook wel scheelt; voor die mensen het busje uit gelaten worden. Ze hebben dus al een tijd adrenaline lopen oppompen voor het gevecht.
Wat technieken betreft gebruiken ze in Rusland o.a. 'Systema', dat is een manier van vechten die je kracht wel lijkt te vergroten, als ik zie hoe heftig mensen ermee vechten (en winnen)
hoop dat je er iets aan hebt

Toegevoegd na 43 minuten:
ging iets fout;
'voor de mensen het busje uitgelaten worden, worden ze eerst flink opgefokt'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij een bushmaster als plaatje? Gr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt er wel op he, maar het is een Brits model, de FV 432 :)
rijdt te gek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(op verkleinde foto lijkt het, in het echt trouwens helemaaal niet :) )
Wat jij bedoelt is de zogenaamde AE eenheid. Niet verwarren met AT. Staat voor Aanhoudings Eenheid.
Deze werken vaak in combinatie met de Mobiele Eenheid (ME).
Als de ME op linie staat, je kent het wel, met schild en helmpje op, zodra deze zien dat iemand bv een steen gooit richting de ME, kan de commandant 2 dingen doen, of de ME een charge laten uitvoeren, dat wil zeggen, dat de linie al meppend met de lange wapen stok op die relschopper(s) afgaat, of de AE in te zetten.

De AE loopt of komt met zo'n gepanserd busje aanrijden, en arresteerd met een vast protocol de betreffende relschopper. 2 man pakken hem in een greep, de rest van de groep gaat er om heen staan en schermen hun aanhoudende collega af. Hierbij staat ze in de zogenaamde parate houding, om klaar te staan als ze andere relschoppers met de aanhouding willen bemoeien of proberen hem vrij te krijgen. Kom daar niet in de buurt, want je krijgt gegarandeerd ongewaarschuwd een flinke mep. De aangehouden verdachte wordt in de bus gedonderd of gaat door de linie van ME-ers heen, die dan even een "opening" maken. Deze wordt meteen weer gesloten zodat anderen er niet door kunnen.

De AE zijn normale politiemensen die deze taak erbij hebben. Ze gebruiken niet een speciale vechtsport maar meer een combi ervan. De politie wordt getraind in zelfverdediging met technieken van het boksen, kickboksen en krav maga.
Hun kracht is dat ze zeer efficient kunnen werken omdat ze in groepsverband helemaal op elkaar zijn ingespeeld, iedereen heeft een vast taak en volgens een vast protocol / methode werken.