Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een vermoeden van mishandeling in mijn omgeving. Waar kan ik dit (anoniem) melden?

Toegevoegd na 21 minuten:
Het gaat niet om een kind, het gaat om huiselijke mishandeling. Overigens zijn de kinderen er wel gedeeltelijk bij betrokken, maar voornamelijk niet.

Toegevoegd na 22 minuten:
Het is toch geen misdaad? Meld Misdaad Anoniem lijkt mij dus niet de juiste instantie om te contacten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

bij kindermishandeling kan je een melding doen bij het AMK
(advies- en meldpunt kindermishandeling)

gaat het om huiselijkgeweld kan je melding doen bij
meldpunt huiselijk geweld.

gaat het om zinloos geweld (bv tijdens het uitgaan iod) kan je melding doen bij de politie.

via de 2e link kom je op een site waar je gerichter mee kan zoeken en staat er meer info over geweld en wat je kan doen.

laat je niet tegenhouden door twijfel of een schuldgevoel als je het echt vermoedt.
beter een melding teveel dan een kind wat in de sores zit en niemand die ingrijpt. (ik denk dat we hier allemaal de voorbeelden van kennen uit het nieuws)

het is niet meteen dat er een kind uit huis gehaald word, maar er kan een probleem ontdekt worden die met begeleiding weer op de rit komt als het balletje aan het rollen is gebracht.

hou wel in de gaten of er ook wat met de melding gedaan wordt, want soms moet je ze even achter de broek aanzitten voor er ook verder gekeken word naar de melding is mijn ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij de politie kun je dit anoniem melden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Misdaad anoniem

0800-7000
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het om een kind gaat zou je ook jeugdzorg kunnen benaderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat het om een kind? Kijk in dat geval eerst op http://www.watkanikdoen.nl/
Daar staan alle tips!
(Lees meer...)
bamibal
14 jaar geleden
Ik zou ook zeggen bel MMA. Of ga anders gewoon langs het politiebureau om dit te melden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing