Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik ergens een namenlijst vinden van de slachtoffers van de bombardement op Rotterdam?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Amadea
10 jaar geleden
Rotterdam is meerdere keren doelwit geweest van een bombardement. Op welke datum bedoel jij?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een namenlijst van de 650 – 900 doden vanwege het Duitse bombardement op 14 mei 1940 ontbreekt tot nu toe. Zie bron onderaan.
De meeste slachtoffers zijn begraven op de Algemene Begraafplaats Crooswijk.

Op 31 maart 1943 was er een zwaar bombardement op Rotterdam-West. Hierbij kwamen zo'n 400 mensen om het leven.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op de begraafplaats Crooswijk hebben ze een lijst bij de balie liggen war de slachtoffers op staan die daar begraven liggen. Ik heb daar de lijst met namen van mijn familie terug gevonden. Tot nu toe verder nergens anders kunnen vinden helaas.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De lijst staat ook on-line, namelijk hier: https://oorlogsgravenstichting.nl/begraafplaats/170/gem-begraafplaats-crooswijk-te-rotterdam?pagina=2#personen

Andere antwoorden (1)

Wat je zou kunnen doen is het archief van Rotterdam bellen, of als je zelf in Rotterdam woont, ernaartoe gaan. Maar ik betwijfel of er wel een complete lijst bestaat want mensen die op dat moment in Rotterdam waren stond hoogstwaarschijnlijk niet allemaal geregistreerd. Je hebt altijd mensen die daar illegaal waren of waarvan gewoon niemand wist dat ze op dar moment un Rotterdam waren. Dat is altijd met dit soort dingen. Er zijn altijd mensen die niemand gemist heeft, en van de lichamen zal ook niet veel meer over zijn geweest. Heel triest, maar zo is het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry voor de spel en interpunctiefouten. Ik kan niet zo goed typen op mijn telefoon. ..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding