Dit is bedacht om voor de ouders een deel van de kosten van een kind te dekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ingevoerd door de Duitse bezetters om genoeg arbeidskrachten en soldaten geboren te laten worden om het Duizendjarige Rijk te dienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kinderbijslag wordt door de overheid betaald om de ouders van dat kind of kinderen bij te staan in de kosten die de ouders maken bij de opvoeding van hun kind(eren).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals al gezegd om een deel van de kosten van de opvoeding te dekken, en daarbij wil ik toevoegen dat kinderen voor een maatschappij zeer waardevol zijn ( zonder kinderen geen toekomst ) en dat het daarom ook belangrijk is dat er straks niet veel te veel ouderen zijn in verhouding tot kinderen. Een goede reden om ook in kinderen te investeren dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"In principe heb je recht op kinderbijslag voor kinderen tot en met 17 jaar, als je in Nederland woont of werkt. De hoogte van de kinderbijslag is afhankelijk van de leeftijd van het kind. Ook de situatie van het kind is van invloed op het bedrag dat je ontvangt."

http://www.ouders.nl/lbijslag.htm

Kinderbijslag is in Nederland een sociale uitkering die wordt toegekend als tegemoetkoming in de onderhoudskosten van een kind.

Kinderbijslag in 2011[1]
Per kwartaal per kind
(voor kinderen geboren op of na 1-1-1995)
0 t/m 5 jaar € 194,99
6 t/m 11 jaar € 236,77
12 t/m 16 jaar € 278,55
(voor kinderen geboren voor 1-1-1995)
16 en 17 jaar afhankelijk van gezinsgrootte
tussen € 278,55 en € 414,85

In Nederland werd op 1 januari 1941 een regeling voor loontrekkenden ingevoerd waarbij vanaf het derde kind kinderbijslag werd toegekend. Na de oorlog kwamen ook het eerste en het tweede kind aan bod.
De zelfstandigen krijgen sinds 1951 kinderbijslag.

Je hebt ook nog kindertoeslag.

"Kindertoeslag was in Nederland een tegemoetkoming in de kosten voor kinderen. Kindertoeslag wordt uitbetaald door Belastingdienst/Toeslagen. Kindertoeslag werd ingevoerd op 1 januari 2008 en werd uitgekeerd door Belastingdienst /Toeslagen. Kindertoeslag verving de kinderkorting. Kinderkorting was een korting die ouders konden krijgen op het betalen van de inkomstenbelasting.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kindertoeslag