siameze tweeling en moord door 1 : wat daarna ?

intresant vraag stuk : wat als je een siameze tweeling bent en je kant echt niet gescheiden worden kort om er zitten organen aan elkaar vast zegmaar uit elkaar halen kan makkelijk de dood betekenen ,dan blijf je natuurlijk aan elkaar vast heel je leven maar als 1 van hun een moord pleegt hoe word die dan berecht ? want je kan ze toch niet samen de gevangenis insturen ?

Toegevoegd na 56 seconden:
en een bonus vraag wat als 1 van de 2 doodgaat ? en de ander nog niet maar ze kunnen niet gescheiden worden ?

Toegevoegd na 1 dag:
maar als t nou niet om voor opgezet moord gaat maar impulsief stel die andere kan er niks aan doen ! soberso dat 1 schuldig is en de ander niet. owja en het is echt gebeurd hoorde ik maar dan niet met moord maar die is welk vrij gesproken en dat waren 2 chinezen en die ene ging ook dood en wilde los maar kon niet ondanks dat ze niet met die vitale organen vast zaten maar die ging toen toch dood gebroken hard dachten ze....

Weet jij het antwoord?

/2500

Hahaha, wat een gedachtekronkels allemaal op de vroege morgen! Naar mij idee draaien ze bij de moord van 1 allebei het gevang in. Geen idee waarom ik dat denk :-) Ik zou me nog wel kunnem voorstellen dat ze therapie krijgen ipv de gevangenis, want 'oh het is niet niks als je aan elkaar vastzit...' Voor wat betreft de bonus: bij de dood van de 1 zal de ander ook spoedig sterven omdat er vitale organen gedeeld worden. Wellicht kan met een spoedoperatie waarbij de 2 gesplitst worden met behoud van de vitale organen voor nr 1, de levende gered worden. Geniet van je dag!

Eigenlijk een dubbel vraagstuk :) Het zal een lange juridische procedure worden om de dader (wie van de twee) aan te wijzen. Voor het eerst in de geschiedenis. Wereldwijde media-aandacht en discussies. Het hangt ervan af welke delen van het lichaam gedeeld worden. Ik denk niet dat er ooit een Siamese tweeling in de gevangenis zal belanden. Deze mensen hebben zoveel hulp nodig om de dag door te komen, dat er dan wel huisarrest of zo zal komen. Met één (of twee) elektronische enkelband(en). Want hard weglopen en er ongemerkt van door gaan, dat gaat niet lukken... Wel een grappige vraag om zo voor het ontbijt over na te denken... Doodgaan van de een is wachten op de dood van de ander.

Ik verwacht dat ze dan allebei berecht worden omdat de 'onschuldige' de 'dader' niet heeft tegengehouden en daarom is diegene medeplichtig. En dat is ook strafbaar Trouwens wel een geniale vraag ;)

Betreft overlijden; als de ene sterft, sterft de ander spoedig mee. Hadden ze gescheiden kunnen worden was het in de meeste gevallen ( behalve als er geen financiële middelen zijn )al bij leven gebeurt geweest. Betreft de moord: eerst dacht ik, die ander is natuurlijk medeplichtig want hoe pleeg je een moord terwijl de ander niet op zijn minst dezelfde kant oploopt en daar al niet tegenstribbelt. Maar stel ze slapen naast iemand, kan het gebeuren dat één wakker is en de wederhelft nog slaapt, het zou natuurlijk kunnen dat de wakkere zijn partner of wie er dan ook naast ligt ( dus het slachtoffer ) zou wurgen met een kussen bijv. of op een andere manier, dan is de slapende siamees ook niet medeplichtig lijkt me. Ik denk dat je de schuldige dan om ethische redenen geen gevangenisstraf kan geven of enkelband, hoogstens een geldboete?