mijn beste vriendin heeft sinds een week een vriend, ze praat nu amper met mij, moet ik er wat van zeggen?

Normaal smsen we altijd en bellen we elke avond maar nu zit ze hele tijd met die jongen te bellen en normaal spreken we elke zaterdag af maar nu gaat ze ineens naar hem toe terwijl we al hadden afgesproken dat ze bij mij bleef slapen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (11)

Ze is pas net samen met haar vriend, dan is het logisch dat ze zoveel mogelijk tijd met hem wil doorbrengen.
Ik zou het even afwachten, als ze iets langer samenzijn word het wel wat rustiger en zal ze zeker weer met je afspreken.

Toegevoegd na 36 seconden:
Je kunt ook overleggen dat jullie om de zaterdag afspreken, dan kan ze de andere zaterdag bij haar vriend zijn. Is dat geen mooi compromis?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zat net te typen bij jouw antwoord denk ik, maar ben het met je eens!
ze is verliefd, geef haar voorlopig even de ruimte, over een maand ofzo is of de verliefdheid afgezakt en komt ze weer bij jou beppen of je kan het dan eens ter sprake brengen.

maar probeer niet jaloers te worden dat leidt meestal alleen maar tot verwijdering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan ook langer dan een maand zijn,
maar komt inderdaad wel goed,
en helemaal gelijk over niet jaloers worden +je
Als je er te moeilijk over gaat doen, dan maak je haar bood en misschien wel de vriendschap kapot. Dat zou zonde zijn lijkt me!
Na een poosje wordt de verliefdheid wel wat minder en gaat ze echt wel weer tijd met jou doorbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo gaat dat nou eenmaal.
Als je verliefd bent en net verkering hebt, is er even geen ruimte voor anderen.
De eerste tijd wordt alles even in beslag genomen door die nieuwe liefde.
Dat is heel normaal.

Het zegt niets over haar band met jou, en het komt gewoon weer goed.
Gun het haar maar even, en laat haar een tijdje met rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet gewoon afwachten lijkt mij het beste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er toch iets van zeggen. Laat haar weten dat je je in de steek gelaten voelt. Het is normaal dat momenteel al haar aandacht naar haar vriend gaat. Maar dat kan ze jou wel even laten weten. Daarvoor zijn jullie toch vriendinnen.
Vraag haar of ze het nog ziet zitten om af en toe ook wat tijd met jou door te brengen. Als dat niet zo is, dan kan je beter uitkijken naar een andere vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze inderdaad je beste vriendin is, moet je gewoon tegen haar kunnen zeggen dat je teleurgesteld bent. Dat je best begrijpt dat ze veel tijd met haar nieuwe vriend wil doorbrengen, maar dat dat niet hoeft te betekenen dat de rest van de wereld opeens ophoudt te bestaan. Maak haar duidelijk dat het niet met jaloezie te maken heeft, maar met teleurstelling; een op het laatste moment afgezegde afspraak is nu eenmaal niet leuk.
En ja - wanneer 'het nieuwe' er een beetje af is, zal ze echt weer meer tijd met je doorbrengen. Tot dan: sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is on cloud 7 , alles om haar heen kan haar even niet meer boeien , ze heeft alleen oog voor hem , komt wel weer goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er met haar over praten. Je moet zo snel mogelijk iets doen. Ik had in de derde klas van de Middelbare school een hele goede vriend, ik was elk weekend bij hem en ik bracht veel tijd met hem door. Toen hij verkering kreeg stopte dit allemaal heel plots. Ik spreek hem nu, vijf jaar later, amper nog. Dit betekent niet dat je vriendin dat ook zal doen, maar nodig haar uit voor een drankje ofzo en praat erover. Goede vrienden kwijtraken is niet leuk, en niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is verliefd en daardoor ligt haar aandacht veel bij de ander. Dat is een natuurlijk proces en zal jij ook gaan hebben als je dat voelt.
Misschien ben je een beetje jaloers omdat zij het wel heeft nu en jij niet.

Laat haar een beetje meer los. En vind ook meer voor jezelf. Ze zal jou ook nog steeds haar beste vriendin vinden en zal jou alles willen vertellen wat zij meemaakt. Zowel de vreugde als het leed. Daar zijn jullie voor.

Meer kan jij momenteel niet doen. Zeg dat jij er bent als ze dat nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult merken, dat,wanneer jij een vriend krijgt je exact hetzelfde gedrag gaat vertonen.
Dus niets van zeggen.