Het zou kunnen maar de kans is erg klein
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan en gebeurt ook vrij regelmatig. De aarde zelf beschermt zich hier tegen, dmv het aardmagnetischveld. Hierdoor is af en toe het noorderlicht (of zuiderlicht) te zien. Dan heeft een zonnevlam de aarde bereikt. Dit is verder niet schadelijk als de zonnevlam niet te 'groot' is. Wel is een paar keer gebeurd dat de elektriciteit is uitgevallen op sommige plekken door toe doen van een zonnevlam. En in het verleden heeft een zonnevlam het telegraafnetwerk van toen over de hele wereld plat gelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De heftigste kunnen op aarde voor het uitvallen van radioverbindingen en van elektriciteitscentrales zorgen.
http://vagezaken.nl/content/zonnevlammen-172/

Toegevoegd na 2 minuten:
De heftigste kunnen op aarde voor het uitvallen van radioverbindingen en van elektriciteitscentrales zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zonnevlam *zelf*, in de zin van nog gloeiend gas, kan de aarde niet bereiken. Er is dus geen gevaar dat we zullen worden geroosterd of verschroeid.

Het *gas* (en andere deeltjes) van de zonnevlam kan de aarde wel bereiken. Dat gas is dan al lang afgekoeld. Op dat punt is er dus geen gevaar.

Het gas kan uit geladen deeltjes bestaan. Die worden door het aardmagnetisch veld grotendeels uit onze buurt gehouden, behalve aan de polen. Daar kunnen ze de atmosfeer binnendringen, en zo voor poollicht zorgen.

Het gas kan ook elektromagnetische velden met zich meedragen. Als het om veel gas gaat met sterke velden, kunnen die elektrische apparatuur verstoren. Meestal hebben alleen satellieten daar last van, omdat die minder afgeschermd zijn dan apparaten op aarde. Na een extreem hevige en op de aarde gerichte zonnevlam kan ook apparatuur op aarde uitvallen.

Toegevoegd na 2 dagen:

Ik heb een video toegevoegd waarop je een zonnevlam kunt zien.

Onderstaande Bron bevat een filmpje van een zonnevlam in close-up. In het plaatje hieronder zie je hoe groot die zonnevlam is in vergelijking met de aarde.
Cryofiel