Welke toekomst voorspellers uit de oudheid bleken inderdaad steeds gelijk te hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede vraag!

Het beste antwoord

Wat hierboven wordt vermeld; Nostradamus.
Heb laatst een documentaire gezien over hem op Discovery, hij zou ook de aanslag van 9/11 hebben voorspeld.
Hieronder staat er een Wikipedia artikel over hem.
Maar in die voorspelling had hij het over breedtegraden dacht ik, hij zat er echter een stuk naast, maar mensen zeggen dat hij er de Twin Towers mee bedoelde.

Hij heeft echter zoveel voorspellingen gedaan, de helft overgenomen uit eerdere horoscopen e.d.
Niets kwam uit en hij viel door de mand bij de Franse Koning, waar hij aan het hof werd ontboden als "voorspeller"(weet even niet hoe je dt noemt).

Over zijn kundigheid wordt getwijfeld, hij maakte erg veel slordigheidsfoutjes en schreef een hoop klakkeloos over!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doel je op mijn stukje? Ik ben me verder aan het inlezen en zal als het onjuist het stukje weghalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw stukje? Waar staat jouw stukje dan? Ik zie niets van jou? Of kijk ik er nou overheen?
In ieder geval, ik doel nergens op hoor, heb dit geschreven omdat ik die documentaire laatst zag en het een goed voorbeeld vond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb na het inlezen toch maar het stukje weggehaalt inmiddels, het was toch niet z'n goed onderbouwend stukje....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oow, vandaar.
Ik was namelijk aan het eten en heb het niet gezien, sorry als ik jouw stukje heb gestolen, heb het niet gezien.

Andere antwoorden (10)

Volgens mij was nostradamus aardig bezig met het voorspellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met z'n strakke groene broek (Hans Teeuwen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, idd: STOND 'M GOED! JAAAA!!!
Er is geen enkele voorspeller welke telkens weer lijk krijgt. De enige die in de buurt komt, is Nostradamus, maar deze heeft zulke vage voorspellingen gedaan, welke ook nog eens als een soort raadsels zijn, dat je elke grote gebeurtenis welke in de buurt van een datum van N valt, kan beschouwen als passend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nostradamus was er erg sterk in. Maar zijn theorien zijn ook wel te bestrijden. Al heeft hij Hitler goed omschreven en daarin ook gelijk gekregen. Jammer dat niemand daar iets mee heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De voorspellers die hun voorspellingen vaag en psychedelisch genoeg gedaan hebben, hebben gelijk gekregen. Er was ook een eenzame berggeit in de Andes die altijd gelijk had over de toekomst, alleen begreep niemand hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*proest*... weet je zeker dat het een berggeit was trouwens? Heb je een bron??? hahahahaha +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ;-)
Octopus Paul, die de voetbalwedstrijden voorspelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was dat ene orakel, dat altijd zei: "Morgen is er weer een dag". Die had een vrij goeie succesrate.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en: een ding is zeker in het leven, dood gaan we allemaal.
rose
12 jaar geleden
Ach, laat dat nou net een van die dingen zijn waarover we geen zekerheid hebben. Door het probleem met inductie (zie David Hume) kunnen we uit het verleden niet met absolute zekerheid afleiden dat iedereen zal sterven. Eerst zien, dan geloven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat orakel was volgens mij familie van die berggeit van mij! +
Cryofiel
12 jaar geleden
@rose, je bedoelt dat resultaten behaald in het verleden geen garantie geven voor de toekomst?
geen enkele voorspeller bleek inderdaad steeds gelijk te hebben.
12 jaar geleden
De griekse god Apollo. zijn voorspellingen waren wel altijd dubbelzinnig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was absoluut Nostradamus!! Hij voorspelde oorlogen, opstanden, moord op Kennedy, schreef toen al over kanker.. Enz enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meerdere mensen verwijzen naar Nostradamus, maar die hield zijn voorspellingen wel zo vaag. dat je er alle kanten mee op kon.
Er is geen enkele toekomstvoorspeller noch in in de oudheid of in de middeleeuwen of in onze tijd geweest, die op een enkel incidenteel geval na de toekomst correct heet weten te voorspellen.
Dus er is nog niemand geweest die dat gelukt is en m.i. zal dat ook nooit gebeuren.