Wat wordt er gevierd tijdens het Franse "Fête de la Victoire".

Wat wordt er gevierd tijdens het Franse "Fête de la Victoire". Wij twijfelen tussen de bevrijding van Frankrijk (100 jarige oorlog) onder leiding van Jeanne d'Arc of de bevrijding van Europa in de WOII

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

'Fête de la Victoire', oftewel ' feest van de overwinning',
ook bekend als 'Le jour de la libération' (bevrijdingsdag)
' Wapenstilstand (l'armistice) van 1945', is een nationale feestdag, die ook geldt in de overzeese gebieden en voormalige kolonies van Frankrijk.
Het is dus de herdenking van de wapenstilstand van 1945
( het einde van de tweede Wereldoorlog).
Gedurende de ochtend en begin van de middag vindt er in
Paijs een militaire stoet plaats en een kranslegging.
De president legt dan een krans onder de Arc de Triomphe,
bij het graf van de onbekende soldaat die hier begraven werd. In 1920 werd deze soldaat ontdekt en hier gegraven. In 1923 werd voor het eerst de herdenkingsvlam aangestoken. Het eeuwig vuur dat hier brandt herdenkt alle onbekende gevallenen van de twee Wereldoorlogen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Je bent erg slim!!!!!

Andere antwoorden (1)

In de franstalige wiki staat:
"Commémoration de la capitulation allemande et de la fin de la Seconde Guerre mondiale en Europe (1945)."

http://fr.wikipedia.org/wiki/F%C3%AAtes_et_jours_f%C3%A9ri%C3%A9s_en_France

De herdenking van de Duitse capitulatie en het einde van de Tweede Wereldoorlog in Europa dus.