is het lastig om bij de politieacademie opleiding nog te volgen of bij werken als je VMBO niveau niets s afgemaakt hebt?

je bent 21 jaar en je hebt geen diploma maar je zoek wel een manier waarvan je wel met de politie nog kan doen ik vraag me af of je ook iets wat er op dit niveau kan nog proberen te doen niet te veel voorbereiden of soort van werk politie )waar je niet aan veel hoeft te doen iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Begin met een cursus Nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was ook mijn gedachte.
Toezicht houder bij de gemeente
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gewoon solliciteren bij de politie. Die handhaven wel een hele strenge sollicitatieronden, met oa een taaltest, een interview over je maatschappelijke kennis, en een sporttest.

Als je deze behaalt, wordt je toegelaten tot de Politieacademie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de manier waarop de vraagsteller de vraag stelt, zou deze zakken voor de taaltoets.
Voor het echte politiewerk heb je minimaal een diploma op VMBO/MBO-niveau nodig. Ik ben bang dat het er niet in zit als je geen diploma's hebt. Kijk maar eens op de website van de Politieacademie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent nog maar 21, je hebt nu geen diploma op zak maar dat hoeft niet zo te blijven.
Je kunt, eventueel in de avonduren, alsnog je diploma halen, bijvoorbeeld via het VAVO, Voortgezet Algemeen Volwassenenonderwijs.
Ga dat diploma halen en zet door, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad is vmbo minimaal vereist als je bij de politie wilt komen werken. Zie: www.kombijdepolitie.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ligt verkeersboa bij de politie, bij de afdeling verkeershandhaving nog binnen de mogelijkheden.

Je ondersteunt dan bij diverse verkeerscontroles.

Bij de overige functies is minimaal een vmbo diploma vereist.

Wat al genoemd is; je bent nog jong, dus wat let je, om alsnog een schooldiploma te gaan halen. Dat helpt je echt enorm bij de rest van je werkloopbaan.
AlphaLimaSierra