Wat zou een zeer negatief gevoel bij een persoon kunnen betekenen?

Een aantal dagen geleden kwam er een man bij ons thuis eten, een vriend van mijn moeder. Ik had hem daarvoor nog nooit gezien maar zodra ik hem zag werd ik overspoeld door een zeer negatief gevoel en voelde ik mij zeer opgefokt en angstig. Het ging zo ver dat ik de hele tijd een instinctief gevoel had dat ik niet moest gaan slapen als hij er was, ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Toen hij 's avonds weg was heb ik het er even met mijn moeder over gehad en die wist ook niet waar het om ging. Ik heb hem daarna niet meer gezien maar zodra iemand het weer over hem heef komt het angstige beklemmende gevoel weer terug. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je zoiets vaker meegemaakt?

Antwoorden (4)

Soms roepen mensen een negatief gevoel bij je op.
Dit komt door je intuitieve waarschuwingssysteem.
Door een bepaalde houding, geur of misschien een stem gaan er automatisch bellen rinkelen.

Dit kan komen door iemand uit je verleden waar je iets negatiefs me hebt gehad.
Wanneer je dan iemand ontmoet die dezelfde kenmerken heeft als diegene dan roept dat automatisch negatieve associaties bij je op.

Vaak blijkt je intuitie het ook bij het rechte eind te hebben.
Maar net zo vaak ga je iemand onterecht al veroordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou een déjà vu belevenis kunnen zijn,maar eerdere gelijkaardige belevenissen van vroeger.
fremar
12 jaar geleden
Dat is nou "intuïtie"
Dit is iets wat we uit de oertijd hebben overgehouden, en heel vaak is je intuïtie het juiste gevoel bij iets of iemand.

Dus in dit geval zou ik zeker uitkijken bij deze man!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen zijn, dat deze persoon je onbewust herinnert aan iemand, die op 1 of andere manier op hem lijkt uit je verleden. En waar je dus een vervelend gevoel aan hebt overgehouden.
Je zou het ook intuïtie kunnen noemen (of beide): ikzelf noem het mijn "voelsprietjes"en ga daar 100% vanuit.
En dat betekent voor mij: opletten bij die persoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ha Wen :-)
Maar als het zo is dat die persoon alleen maar lijkt op een persoon waaraan je een vervelend gevoel aan overhield dan zou het t.o.v. deze "nieuwe" meneer oneerlijk zijn om te zeggen: opletten bij die persoon! Of bedoel je dat deze meneer qua uitstraling lijkt op een persoon die Elin gekend heeft? +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haihaiiii ;-)): als mijn "voelsprietjes" dat aangeven.
Maar ik denk, dat dit ook moeilijk is goed te voelen, omdat die herinnering onbewust is. Hmmm.... ik weet eigenlijk niet of dat oneerlijk is.
Opletten is iets anders dan vermijden of wegwezen, maar als je alarmbelletjes rinkelen dan is het logisch dat je jezelf beschermt, bewust of onbewust.
Kristal
12 jaar geleden
Hmm, ik was niet duidelijk :-)
ik bedoel als die nieuwe meneer Uiterlijk op die ander lijkt
:-))
Maar o ja, ik ben ook alert hoor als ik me zonder enige aanwijsbare reden niet goed voel bij iemand... eg wel ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, okee.... ja, dat is een moeilijke vind ik, omdat ik in mijn antwoord uitging van een onbewust herinnering, betreffende zowel uiterlijk als gedrag. Daar is je reactie dan op gebaseerd...... dus onbewust. Dan is die reactie niet oneerlijk natuurlijk.
Als het wel bewust is..... dan moet die persoon een open "kans" krijgen natuurlijk. Maar of je daar dan echt toe in staat bent???
Kristal
12 jaar geleden
Ah! Ja, dit was zo'n typische Babbeledinges... hoe noem jij het ook alweer?
:-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha, Babbelverwarring (Babylonische Spraakverwarring) ;-))))