Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn beroemde muziekmakers illuminati leden?

Ik hoor weleens het een en ander over illuminati. Ik weet niet wat ik precies moet geloven. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het wel een beetje eng vind.

Beroemde muziekmakers zoals Rihanna, Justin Bieber, Jay-Z en Eminem. Als je op youtube kijkt beelden ze allemaal van die symbolen uit. Ik heb ergens gelezen dat ze met die symbolen de duivel aanbidden, en dat ze daarom beroemd zijn geworden.

Heeft dit eigenlijk invloed op mij gewoon, of hoef ik nergens bang voor te zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Allemaal onzin, je hoeft nergens bang voor te zijn.
De duivel bestaat namelijk niet eens, ik zou me dus vooral geen zorgen maken. Het hele illuminatie ding is overhyped. Er zijn vast mensen met veel macht, die aan de touwtjes trekken, maar om nou aan te nemen dat lady gaga en justin bieber bij die groep horen is complete onzin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, net als alle andere toeval. Ik weet zeker dat als ik 5 jaar lang foto's van jou zou maken, er vast foto's tussen zitten waarin jij een illuminatie symbool kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en ook zeker t shirts aan trekken met dat erin en in videoclips allemaal hierogliefen aan de muur schrijven als je heel goed op let en je er heel goed in verdiept dan zie je het allemaal van zelf wel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'tis bullshit..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja omdat je het niet wilt geloven is het bullshit Wat voor geloof heb jij dan als ik vragen mag..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat niet om wat ik wil geloven of niet, het gaat om de waarheid. Met logisch beredeneren en nadenken kom ik, tot de conclusie dat het bedacht is.
Wat zijn de bewijzen volgens jou? "shirts aan trekken met dat erin en in videoclips allemaal hierogliefen aan de muur schrijven" Artiesten worden bekend door dat ze grenzen opzoeken, denk aan madonna in de "Like a virgin" clip, veel mensen zagen haar toen ook als "De duivel" omdat Jezus in de clip een neger was. Lady Gaga zal alles doen om bekend te worden, ook symbolen in haar clip gebruiken waardoor mensen denken dat ze bij een of ander duivels complot zit, als zij daardoor meer fans of aandacht krijgt, waarom niet. Als je dingen maar zo draait kan je alles linken naar wat jij wilt. Elk symbool kan je laten linken naar het kwaad. Daarnaast jou vraag, waar ik in geloof, heel simpel, ik geloof in dingen waar ik goede argumenten voor heb. Die zijn er in dit geval niet. nu jij weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eminem rap over illuminatie in bijna al zijn tracks door de jaren heen hij zegt in sommige video's zelf dat hij daar over rap en toen hij een clip maakte waarin zijn beste vriend (proof) vermoord werd paar jaar later werd hij echt vermoord zelf zegt hij dat hij spijt heeft en sinds die moord rapt hij alleen nog maar over illuminatie en dat ze hem niet kunnen bekeren zo zijn er ook video's te vinden waar bijvoorbeeld een track van Jay-z omgekeerd afgespeeld worden en dan teksten zoals kill Jezus tevoorschijn komen en dat wordt dan afgespeeld in een christelijke kerk waar de priester dat aan mensen laat horen om hun te waarschuwen over dit soort dingen zoals illuminatie en de kerk vol met honderden mensen staan met open mond de kijken zo kan ik nog een paar voorbeelden noemen als je wilt ik vroeg aan jou wat voor geloof heb jij omdat meestal mensen die geen geloof hebben bijna nergens in willen geloven ookal is dat te argumenteren of bewezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik noem jou verhaal over Jay-z en Eminem ook niet echt bewijzen of goede argumenten? Is het een beroep op autoriteit? Omdat ze bekend zijn en het zeggen is het dus waar? Er zijn vast ook veel bekende artiesten die het hele illuminatie idee bullshit vinden, maar die wil jij weer niet geloven?
Als je bedoeld met "Wat voor geloof jij heb" of ik religieus ben, nee ik ben atheist, en jij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee alleen Eminem zij het en jay-z zij het niet maar er zijn nog veel meer mensen die voor illuminatie zingen zo deed michael Jackson dat ook en op een gegeven moment zij hij dat hij dat niet meer wou en paar maanden later was hij dood..... Ik wil er zelf ook niet meer zoveel over vertellen omdat ik mezelf voor nam al die dingen te vergeten maar nu ga ik me er weer in verdiepen... Maar als iemand een song van een artiest omgekeerd afgespeeld en dan teksten hoort als Kill Jezus dan hoef je geen beroep of een autoriteit te zijn en ik geloof in het hindoeïsme Ik had hier nog een film gevonden over illuminati http://www.youtube.com/watch?v=VGnMYD2uuNo Misschien ga je er zelf ook in verdiepen tenminste dat deed ik wel toen ik dit zag en de andere parts die dan weer lijden naar andere films over andere artiesten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De amerikaanse presidenten zijn ook betrokken bij illuminatie zoals bush en Mcain zou het ook moeten zijn volgens de tekst van obama onder. “To those who would fear this world—we will defeat you.”
"we ARE going to see the downfall of the New World Orde"
“and a lot sooner than you may have dared to believe!” Dit zij obama na zijn overwinning op Mcain
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik heb me er wel eens in verdiept, en ik geloof best dat er mensen zijn met veel macht die achter de schermen aan de touwtjes trekken.
Echter geloof ik niet alles wat op het internet word geschreven, en elk youtube filmpje. Met je citaat van obama ga raak je wat mij betreft off topic aangezien we het hadden over de betrokkenheid van artiesten bij "illuminatie". teksten omdraaien gaat mij ook weer te ver, wederom kan je een dialoog van 2 mensen opnemen, en met een beetje fantasie een duivelse tekst erin horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wat ik hoorde was geen fantasie dat hoorde je gewoon duidelijk en ik geloof ook niet elk youtube filmpje omdat ik kwam ook filmpjes tegen die nergens op sloegen maar der zijn bepaalde filmpjes die wel ergens op slaan en vraag me niet wat omdat alles staat er in het hele verhaal van oorzaak tot gevolg en argument tot conclusie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt maar die filmpjes zijn gemaakt zodat je het gelooft, ze doen geen objectieve verslaggeving van de situaties.
In de filmpjes word niet gezegd: "oke, misschien is het wel niet zo, want het is ook eigelijk wel vaag blabla"
De filmpjes zijn erop gericht zodat je het gelooft.
Zoals ik al eerder zei zullen er best machtige mensen zijn met slechte plannen, maar artiesten die de duivel aanbidden?
De duivel bestaat niet eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn een paar filmpjes waar ze Michael jackson vragen naar illuminatie Ze vragen dan dit Michael is het waar dat je zingt voor illuminatie of heb je er iets mee te maken Dan zegt hij: Ik wil er niet over praten Daarna vragen ze waarom niet en dat soort dingen dan zegt hij nog 2 keer ik wil er niet over praten en loopt hij gewoon de interview/show uit En jij zegt dat De duivel niet bestaan waarom zijn er dan zoveel slechte dingen op de wereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het interview is helemaal niet gerelateerd aan Illuminatie, hij neemt een keer het woord conspiracy in de mond en meer niet. Weer een voorbeeld van alles draaien naar Illuminatie.
Er zijn zoveel slechte dingen in de wereld door religie, macht, hebzucht etc. Een beetje makkelijk om al het kwaad maar op de duivel af te schuiven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus jij wilt mij niet vertellen dat dit

http://www.youtube.com/watch?v=o2n4MCUH2p0 Helemaal niks te maken heeft met illuminatie kijk naar zijn gezicht zijn houding heb je hem ooit zo bang gezien....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar wordt uberhaupt gezegd dat dat over illuminati gaat? Hij noemt het woord conspiracy, maar thats it.
Verder ben ik het grotendeels eens meet Mooij. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooij, jij bewijst maar eens dat er (gelukkig) nog nuchtere mensen bestaan. De media en praktisch de hele wereld wilt iedereen maar overal in laten geloven. Voor een groot gedeelte om er een flinke smak geld mee te verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen zijn eigen mening maar de feiten kan je niet veranderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar feiten zijn geen halve interviews of andere overdreven filmpjes op youtube.

Andere antwoorden (5)

Als je erop let zijn er opvallend veel beroemde artiesten die verwijzen naar Satan. En ik denk dan altijd: als God of Satan niet bestaan waarom zouden zovelen er dan naar verwijzen. Daarom houdt ik me altijd maar van zulke band/artiesten. Lady Gaga zou ik me helemaal niet mee bezig houden. Die verwijst erg veel naar een CIA Project Monarch/ MK Ultra genaamd. Een project waarbij ze mensen hersenspoelden (Is echt waar is ook een Wikipedia pagina van)

Kijk anders eens op deze site. http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBsQFjAA&url=http%3A%2F%2Fvigilantcitizen.com%2F&ei=5FjVTfO0D86SOpfw1PgL&usg=AFQjCNEgIp52NNwUfuFtOkM-36zS6ae1gQ

Vooral als je christelijk bent en geloofd in een hemel of een hel zou ik hier mee uitkijken.

Toegevoegd na 39 seconden:
www.vigilantcitizen.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook denken, als god en satan niet bestaan, waar zou ik me dan druk over maken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ergens dus een wikipedia over is geschreven, is het echt waar? Rare beredenering aangezien iedereen wikipedia kan bewerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wikipedia wordt wel gecontroleerd door een moderator na de bewerking
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je je zorgen moeten maken als je christelijk bent ? Omdat je geloof dan wel eens in gevaar zou kunnen komen ? Of omdat er dan echt iets kan gebeuren ofzo ? Get real.....het zijn gewoon artiesten, en het is gewoon een stukje provocatie - dat blijkbaar werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat in die muziek Satan vereerd word. Een christen wil niet betalen of luisteren naar duivelsverering. Dat is namelijk hun aartsvijand. Moet ik dat echt uitleggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ,dat weet ik wel dat ze dat DENKEN, maar dat wil toch niet zeggen dat er daarom ook echt iets gebeurt ofzo ? Je kunt het uit principe niet drááien, uiteraard, dat is je goed recht. Maar waarom zou je moeten uitkijken ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het naar mijn mening naïef is om te denken dat alles wetenschappelijk en rationeel is in dit leven. En er zeker weten meer is. En hoe leuk artiesten zich ook voordoen, zelf ben ik ervan overtuigd dat het een kwaad is. Maar als westerling is dat natuurlijk belachelijk en naïef gedacht en word je snel weggewuifd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwah, het barst van de gelovige westerlingen hoor ; ze zijn nog VERUIT in de meerderheid zelfs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, Frizzy illustreerd mijn voorbeeld. Bedankt. En nee ik ben 17 en je hebt het duidelijk niet begrepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af wat voor meer rotzooi in de wereld zorgt. Illuminatie of Religie..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Illuminatie en religie zit dicht in de buurt van mekaar
Snuffel
14 jaar geleden
CuriousOne. Helaas is het vechten tegen de bierkaai en het wordt alleen maar erger. Dit soort uitspraken wordt altijd met gehoon ontvangen. Discussieren heeft meestal geen zin. Het beste is je mening laten horen en hopen dat er iemand is die het oppikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon een opgeklopt verhaaltje, voer voor complotdenkers.
In het verleden zijn er diverse stromingen geweest die zich de Illuminati / verlichten noemden, en ageerden tegen de macht van de katholieke kerk. Die vond dat niet zo leuk, en verketterde de Illuminati door ze van alles toe te dichten wat maar 'ánti-kerk' was. En groepen betichten van duivelsverering was in die tijd een sterk machtsmiddel dat bij veel gelovigen in goede aarde viel.
Vandaag de dag worden Illuminati - zonder dat er ook nog maar één groep ooit is aangetoond te bestaan - in verband gebracht met allerlei complotten zoals de New World Order of de Joodse Samenzwering. Net als de vrijmetselaars, de Rozekruisers en meer al dan niet (nog) bestaande groeperingen waarvan men niet precies weet wat ze allemaal doen.
Je kunt er ontzettend mensen mee op de kast jagen of angst aanjagen, en dus blijven ze rondgonzen in het fluistercircuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wijze woorden Snuffel. Ik zal het onthouden.
Ten eerste is het duivelsgedoe in de popmuziek een hype, denk ik.
Er wordt >misschien< wel invloed uitgeoefend vanuit de Illuminati of de Freemasons, maar de grap is eigenlijk dat die mensen veel en veel minder macht en werkelijke invloed hebben dan dat gedacht wordt (en dat ze zelf misschien denken).
Of het invloed heeft op jou?
Nee, dat denk ik niet.
Nicolas Cages bijvoorbeeld speelt in veel films met sterke invloeden van de vrijmetselarij (freemasons), maar ik kijk ze rustig en heb er gewoon lol aan, want ze zitten goed in elkaar.
Lekker luisteren wat je wil en als je het leuk vindt hoeft er verder echt niks achter te zitten, je hebt lekker je eigen keuze en smaak, de hype om duvels af of uit te beelden waait ook wel weer over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet bang wilt worden zou ik je er niet in verdiepen mensen die er onderzoek naar doen die zijn ook op een gegeven moment gestopt met verdiepen omdat ze dingen tegenkwamen die ze niet wouden horen en zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even echt serieus dan;
die bevestiging kan je jezelf geven. Jij weet dat jij niet de duivel bent, dat kan je voelen. Alleen al het gegeven dat je bang bent om een duvel te zien als je in de spiegel kijkt lijkt helemaal duidelijk aan te geven dat dat níet iets is wat je wil zijn of wat je werkelijk bent.
je bent een mens, denk dat maar eens :) feyenoord: inderdaad. niet te diep ingaan. die lui zijn eng, willen enge dingen, daar hebben wij niks mee te maken, dat doen ze zichzelf aan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In iedereen zit iets slecht. In iedereen zit satan, het punt is echter of je het ook uit. Het is een keuze tussen twee wegen, kies op een moment voor de slechte weg, dan heb je je duivelse kant geuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Satan bestaat niet hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat zo is bestaat god ook niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk je begint het te snappen, God bestaat ook niet
Ja illuminatie bestaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, ik illumineer elke avond mijn woonkamer. Anders zie ik namelijk niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je voor Marleen, als het zou kunnen;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat slaat nergens op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind m anders ook wel leuk, Marleen :) ongeregistreerde plus dan! feyenoord100: Er is een verschil tussen een antwoord met een goede intentie proberen te geven of interessant doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heb ik genoeg antwoord gegeven bij de reacties van mooij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dat is geen excuus om als je een antwoord geeft geen echt antwoord te geven. Niet iedereen leest de reacties bijvoorbeeld. Wat je in de reactie van de vraag schrijft is ook een beetje onverifieerbaar en komt dus eerder lachwekkend over dan helpvol. Daarnaast zeg je illuminatie ipv illuminati waar de hele grap mee begon :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de info belangrijker is dan mijn spelfouten en misschien vind jij het lachwekkend omdat je er niet in gelooft maar de vraagsteller zal er wat meer aan hebben
Jazeker! Samen met de vrijmetselaars en de Reticulanen proberen ze al generaties lang om de wereld te domineren. Elvis is niet voor niks jaren geleden al undercover gegaan om deze projecten te kunnen coördineren en zo samen met de Skull & Bones bepalen die de wereldleiders worden.

Aanvankelijk probeerden de hagedismensen nog een vinger in de pap te krijgen maar die zijn al jaren geleden uit deze organisatie gewerkt met dank aan oa de FBI en de Reticulanen die daarvoor hun schotel terug kregen die zijn in 1947 zijn verloren in Roswell.
Maar dat weet toch iedereen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
erg creatief :) maar je vergeet een belangrijke groepering, de
polifinario's, je wil niet weten wat die ondergronds allemaal uitvreten... sjongejonge
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent duidelijk niet goed op de hoogte. De polifinario's bestaan niet en hebben nooit bestaan. En ze hebben al helemaal nooit geprobeerd om de wereld over te nemen. Dergelijke grove leugens worden al jaren ten onrechte verspreid door ware vijanden van de democratie! Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de polifinario's bestaan... Kijk maar eens goed om je heen en je zal zien hoeveel aanwijzingen er wel niet zijn tegen het bestaan van de polifinario's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik polifinario’s krijg ik Poelifinario (vogel) ...XD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel google
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja nee, feyenoord100cc :) , je hebt niet goed gekeken. de Polifinario's is een beweging die zo ondergronds is dat het nergens terug te vinden is; daarom denkt RoepiRoepi dat ze niet bestaan. Hier in de omgeving zijn ze echter erg actief, we hebben er zelfs één in het gemeentebestuur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bron..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat Herbalrebel ook beter zijn mond kan houden over deze kwestie. Als iemand namelijk over het bestaan weet, weet deze ook van de consequenties die er aan hangen om over deze organisatie te spreken.
ik geloof er wel in maar eminem is geen illuminatie hij strijd er juist tegen hoor je aan zn lied not afraid eminem staat dus aan onze kant
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik zij hij rapt erover niet dat hij voor illuminatie rapt
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing