Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Opleiding stewardess?

Een tijdje geleden hoorde ik dat je voor stewardess een aantal opleidingen hebt die maar 4 maanden duren! Ik ben gaan zoeken en t leek me wel wat! Nu hoor ik wel van mensen dat dit dan alleen grondstewardess is terwijl dat op de sites niet zo over kwam.. Weten jullie hoe het zit? Ik wil wel vliegen, hoe lang zou dit anders duren??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
714

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

M'n vriendin is begonnen aan de opleiding in Hoofddorp, die duurt 4 jaar, versneld duurt hij 3 jaar, maar heb er alleen maar slechte verhalen over gehoord. M'n vriendin is halverwege gestopt, want je krijgt alleen maar vakken waar je niks aan hebt. Maar goed, eerst nog ff meer referenties vragen voordat je je carrière opgeeft vanwege mijn berichtje ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben stewardess en heb mijn opleiding bij mijn werkgever gekregen. Duurde 6 weken.

Omdat elke vliegmaatschappij zijn opleidingen zelf regelt, weet ik niet echt of zo'n opleiding erbuiten veel oplevert?
Als je oud genoeg bent om te solliciteren zou ik gewoon solliciteren! Bij ons wordt er momenteel aangenomen, voor zover ik weet. En soms ligt het weer langere tijd stil.

Dus mijn advies is: vergeet die opleiding en solliciteer gelijk!! Dan krijg je je opleiding op kosten van je werkgever...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens bij www.opleidingstewardess.nl. Zij bieden opleidingen voor stewardess en sollicitatietrainingen voor stewardess aan. Binnen enkele weken ben je opgeleid voor stewardess!

Toegevoegd na 1 minuut:
De meeste studenten werken inmiddels als stewardess (of cabinepersoneel-vliegend dus) bij een luchtvaartmaatschappij. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding