wat is het maximale aantal levens dat je met 100 miljoen kunt redden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor hoelang? en waar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lotto gewonnen?

Antwoorden (6)

Euro? 500.000?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder 200 euro? Voor hoelang?
Alle mensen die ooit zullen leven. Je zou bijvoorbeeld een gas uit kunnen vinden waarbij iedereen onsterfelijk word
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet dat wel mogelijk zijn.. Wie zegt dat er zo'n gas ooit zal bestaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn mensen die 100 miljoen hebben.
Als zo'n gas zou gemaakt kunnen worden zou die er al lang zijn.. - is van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mens kan niet onsterfelijk zijn, iedereen gaat dood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-, door iedereen onsterfelijk te maken moeten we nog zuiniger zijn met honderd miljoen, en dan te bedenken dat het nog niet eens 1 euro is per persoon
tja wat bedoel je met redden eenmalig redden van de verdrinkingsdood o.id
of te "redden" door hun hele leven te zorgen voor eten drinken kleding etc ?
dat redden is wat te vaag om hier echt een antwoord op te geven
12 jaar geleden
Geen enkel.

Vroeg of laat gaan ze allemaal dood.
Ongeacht hoeveel geld jij er voor over hebt om ze in leven te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boeiende vraag, maar eigenlijk ook erg vaag! Dit kan je erg breed en abstract interpreteren. Stel je voor: 100 Miljoen mensen besluiten gezamenlijk zelfmoord te plegen tenzij ze allemaal één euro van je zouden krijgen dan kan je 100 Miljoen mensen redden.

Je hebt tevens mensen die operaties nodig hebben welke ze niet kunnen betalen welke hun een miljoen zou kosten. In dat geval kan je er honderd redden.

Maar goed, om er iets serieuzer op in te gaan. Als we naar goede doelen gaan kijken heb ik twee gevonden welke duidelijk aan geven wat gemiddeld nodig is om een leven te redden.

Stop Tubercolosis geeft aan dat het gemiddeld 22,40 dollar kost om iemand te behandelen tegen tubercolose, dit is alleen niet altijd even effectief. Maar om het gemiddelde te nemen zou je met 100 Miljoen dollar dan 4,5 miljoen mensen kunnen behandelen.

Against Malaria daar aan tegen verspreid muggen-netten in landen waar malaria nogsteeds een groot probleem is. Deze kosten 5 dollar per stuk, en kunnen potentieel iemands leven redden dus. In dit geval koop je dan 20 miljoen netten van 100m dollar.

Je kan zo echt eindeloos door blijven gaan!

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.givewell.org/charities/top-charities
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is wat ik zocht het is voor een debat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord. Vooral die muskietnetten. Plus
als je 1% aan mee geeft in iedergeval al 1leven