Hoe vind je het best een (studenten)kamer?

Ik ben op zoek naar een kamer, maar het schiet niet op omdat ik niet binnen de voordeelregel val. Extra struikelblok is dat ik pas 17 ben, en daarom niet voor alles in aanmerking kom.
Hoe kan je het beste aan een kamer komen, het liefst goedkoop.
(voor suggesties: het moet in leiden & omgeving mogelijk zijn.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Kijk eens op advertentei websites zoals -zie link-

Daarnaast werkt het misschien als je in Leiden lid wordt van een studentenvereniging. Als je dit nu al probeert, dan kan je wellicht via hun netwerk een kamer vinden.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel tegen iedereen die je kent dat je een kamer zoekt. 30% van de studenten vindt een kamer via een bekende.

Toegevoegd na 1 minuut:
- Schrijf je in bij alle bonafide kamerbureaus.
- Hang briefjes op in supermarkten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de tijd dat ik een kamer zocht, heb ik mij aangemeld op alle mogelijke sites zodat je vanzelf advertenties in je mailbox ziet vallen van kamers die eventueel bij je passen.

Verder zou het een goed idee zijn om een advertentie op marktplaats te zetten voor een kamer. Vertel erin wie je bent, wat je hobbies zijn, wat je zoal doet in je leven en geheid krijg je stapels met reacties van eventuele kamergenoten of mensen die een kamer in hun huis aan je willen verhuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 Kamer voor een wekelijkse klus , misschien is dat iets ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn kamers voor minder dan 200 euro. Het is niet veel soeps.. Maar als je echt een nodig hebt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien je het hebt over voordeelregeling neem ik aan dat je het alleen hebt geprobeerd via studentenhuisvesting. Dit is echter een klein deel van de beschikbare kamers.
Wat je kan doen is reageren op hospiteerborrels via kamernet (zie link). Daar worden kamers aangeboden van particuliere aanbieders.
Mijn eerste kamer kreeg ik door de huisbaas van een vriend te bellen die al een kamer had. Andere kamers kwamen toen vanzelf op mijn pad via mijn studentenvereniging en vrienden.