Ken jij leuke suggesties voor een onderwerp voor een prestentatie Duits?

De presentatie moet in het Duits en over Duits/Duitsland/Duiters of iets dergelijks gaan.

Ik heb nu twee mogelijke onderwerpen. Een betoog over de kerncentrales, wellus niettus dus. Of wellicht iets over het Oktoberfest. Dat laatste staat mij nog het meeste aan.

Ik zoek iets wat misschien wat technisch kan zijn, hoewel ik niet weet of dit de juiste term is. Ik kan niet echt precies verwoorden wat ik wel wil, alleen maar dat wat ik niet wil. En dat is iets ''sociaals'' of over de politiek. Dat valt voor mij per direct af.

Ook hoef ik het niet te hebben over de tweede wereld oorlog, of een auto, brommer of bier merk of iets dergelijks.

Het hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Maar als het kan wel iets waar ik mooi veel informatie over kan vinden.

Heeft iemand nog suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.9K

Antwoorden (6)

De opkomst van het gebruik van alternatieve energie in Duitsland.
Daar zijn ze in Duitsland behoorlijk ver mee en is ook actueel. En je kan het zo technisch/sociaal/politiek maken als je zou willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor en nadelen van alle tv-films nasynchroniseren
anneliez
12 jaar geleden
Heel aktueel het Eurovision Songfestival in Düsseldorf volgende week. Natuurlijk/eventueel in combinatie met het ontstaan van Duitse slagers of de deels bizarre (Duitse) bijdragen van de songfestivals van de afgelopen jaren (Otto, Guido, Stefan Raab, etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duitse volksmuziek is een breed onderwerp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De problemen die het Roergebied opleveren is veelzijdig en je kunt Nederland in het verhaal betrekken, zodat het dichterbij de luisteraar staat. Je kunt verschillende oplossingen aandragen met voor- en tegenstanders. Op wikipedia is alvast een voorzetje gegeven. Wikipedia vermeldt bijvoorbeeld niet de winning van bruinkool dat aan de oppervlakte wordt gedolven, waardoor het landschap ingrijpend veranderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* Berlijn (en/of Berlijn na de val van de muur).
* In welke landen wordt er Duits gesproken? (zie bron).
* Goethe.
* Braadworst en het Bratwurstmuseum (zie bron).
* Duitse hogesnelheidstrein ICE
* Sonor (Duitse drum- en percussiefabrikant) (zie bron).