Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

maakt het verschil of je 5 cent of 10 cent postzegels plakt? zie beschrijving.

Ik wil een normale A4 brief versturen, maar weet niet 100% zeker hoeveel postzegels erop moeten. 0,46 cent, maar ik heb nog nooit een brief gezien met 10 postzegels van 5 cent. Hoe zit dit precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

zolang je maar aan het goede bedrag komt mag je er zegels opplakken zoveel je wilt.
Heb ooit een brief gezien van iemand die volgens mij zijn postegelverzameling aan het opruimen was. Brief zat vol zegels van 2 tot 40 cent ofzo (guldentijd)
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat maakt niet uit, kan je gewoon doen dus. De reden waarom dat zelden gebeurd is dat het makkelijker is 1 postzegel plakken en professioneler oogt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tarief is tot 20 gram. Anders even op postkantoor laten wegen of wat meer plakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan plak je toch een zegel van 46 cent? Tegenwoordig is dat zegel 1.
En als je 10 zegels van 5 cent wil plakken mag dat ook. Je mag ook in een winkel betalen met 100 munten van 5 cent als je dat zou willen.

Je plakt alleen 4 cent teveel. Maar dat komt doordat de TNT zijn tarieven weer heeft aangepast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding