Betekenis censuur?

Ik zie in stripverhalen vaak censuur staan, en ook bij iemand op goeievraag.

Heeft het iets met oneerlijk te maken, of dat iets is mislukt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Censuur is het verwijderen van (een deel van) een tekst omdat dat niet is toegestaan.
Dat hoeft niet alleen om tekst te gaan, het kan ook een stuk van een foto zijn, of hele films.
itsme
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Censuur is de controle van de overheid op de pers! Heb ik geleerd met geschiedenis :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Censuur zijn dingen die de overheid/regering bepaalt of het mag laten zien worden aan het volk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cencuur zijn dingen die niet in het openbaar en in de media mogen worden vertoond.
Denk maar aan een crimineel met een balkje voor zijn ogen.
In nederland heb je niet veel cencuur omdat je persvrijheid hebt.
Maar in de vs heb je heel veel cencuur bijvoorbeeld als mensen in een tv programma schelden hoor je een piep en bij sexueele beelden zie je allemaal blokjes.