alle kennis leidt tot smart !!!!

ik zag dit op een gebouwtje staan en zette me tot denken, ben je het er (in grote lijnen) mee eens? en waarom (niet)?

Toegevoegd na 2 uur:
ik merk wel dat niemand er echt over heeft nagedacht, parels voor de zwijnen.......zuchttttttt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoe meer je weet, hoe belastender? Dat ligt volgens mij aan het soort kennis Er zijn veel zaken die handig zijn om te weten, maar er is ook veel "kennis "die je alleen op een pijnlijke/verdrietige manier leert Dus kik ben het er mee eens dat: kennis kan leiden tot smart (maar..........)

Is vergelijkbaar met: Zalig zijn de onwetenden van geest. Wat niet weet wat niet deert. Nee, ik ben niet voor struisvogelpolitiek, dus niet mee eens.

Nee... Absoluut niet... Dit zijn de nietszeggende teksten op Delftsblauwe tegeltjes uit begin 1300...

Niet mee eens! Kennis kan natuurlijk leiden tot smart, maar alles wat wij weten is gebaseerd op kennis en ervaring, en leidt vaker niet dan wel tot smart.

Oneens. Letterlijk vertaald: alle kennis leidt (lijdt) tot leed/psychische pijn. Als je het mij vraagt moet het zijn "alle kennis leidt tot meer inzichten. Daar kunnen ook weleens pijnlijke inzichten tussen zitten, maar ook dat is juist weer kennis :)