hoeveel procent van de jeugd leest nog boeken?

Toegevoegd na 14 minuten:
Daarbij bedoel ik geen boeken van Francine Oomen of Carry Slee en dat soort boeken.
Met de jeugd van tegenwoordig bedoel ik vooral van de middelbare school.

Toegevoegd na 27 minuten:
En hoe vaak leest het gemiddelde kind dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

het zal je nog verbazen, maar 7 op de 10 jongeren vind lezen belangrijk, maar 16% leest minder dan 1 boek per maand. bijna de helft leest nog graag in vrije tijd, waarin meisjes weer meer dan jongens.

Toegevoegd na 1 minuut:
dus ik neem aan dat 84% dus 1 of meer boeken leest :)
om even duidelijk te antwoorden op de vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

90% schoolboeken :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
80 % !

EénVandaag trekt vandaag naar concertgebouw De Doelen om met scholieren, docenten en populaire schrijvers de Dag van de Literatuur te vieren. Het is de tiende editie van dit literaire festival dat ertoe dient jongeren (15-18) voor boeken te enthousiasmeren. De vraag rijst of dit wel nodig is, want uit onderzoek van Schoolweb.nl blijkt dat 80 procent van hen leest!