Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer is je onderbewustzijn hetzelfde als je zesde zintuig?

Heeft dit met elkaar te maken, of is het eigenlijk hetzelfde?
Ik heb het meegemaakt, ik moest naar iemand toe (onbewust)
later blijkt het helemaal goed te zijn dat ik gegaan ben , omdat anders iemand in nood geen, of veel later hulp zou hebben gehad, bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
522

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het zesde zintuig', als uitbreiding op de 5 klassieke zintuigen, zou verantwoordelijk zijn voor zaken als telepathie en intuïtie. Binnen sommige denkbeelden of religies zoals het boeddhisme heeft het concept een naam in plaats van een nummer en wordt het uitgebreid omschreven (zie het boeddhistische concept van zes zintuigen).
Het bestaan van een dergelijk zintuig is nooit aangetoond. Zeker is dat sommige van de aan dit zintuig toegeschreven 'waarnemingen' het gevolg zijn van onbewuste waarnemingen van de 'gewone' zintuigen en de verwerking van deze informatie.[bron?] Zo kan men bijvoorbeeld onbewust iemands lichaamstaal en stemgeluid waarnemen en interpreteren en hierdoor het intuïtieve gevoel krijgen dat de persoon liegt.

Met het onbewuste en het onderbewuste worden geestelijke processen (gedachten en gevoelens) bedoeld, die plaatsvinden zonder dat we daar bewust mee bezig zijn. Het onbewuste en het onderbewuste zijn echter niet duidelijk meetbaar of waarneembaar, en de termen dienen om de ingewikkelde processen in de hersenen te kunnen omschrijven.

Je zesde zintuig, ís dus niet je onderbewustzijn, maar heeft er zeker wel mee te maken, aangezien mensen zich vaak niet bewust zijn waaróm ze bepaalde handelingen verrichten, maar vaak achteráf wel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Onbewuste

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zintuig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding