Ik heb een 0,0 gekregen, mag dit officieel?

Ik zit in het examenjaar havo 5 en dit staat er voor een praktische opdracht. Ik had niks ingeleverd inderdaad.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dit mag absoluut niet! Jouw leraar handelt in strijd met artikel 35 van het Eindexamenbesluit (zie bron). Dat besluit, waar alle voorschriften in staan waar scholen zich aan moeten houden met betrekking tot het eindexamen, is opgesteld door de onderwijsraad. Een school mag niet afwijken van deze landelijke regels. Zoals je weet, telt het cijfer waar het nu om gaat al mee voor je schoolexamen. Samen met het centraal examen bepaalt dit je uiteindelijke eindexamencijfer. In het Eindexamenbesluit wordt in artikel 35 bepaald waar de beoordeling van al het werk dat meetelt voor het schoolexamen aan moet voldoen: ------------------------------------------------------------------- Artikel 35. Beoordeling schoolexamen 1. Het cijfer van het schoolexamen wordt uitgedrukt in een cijfer uit een schaal van cijfers lopende van 1 tot en met 10. 2. Indien in een vak tevens centraal examen wordt afgelegd, worden de in het eerste lid genoemde cijfers gebruikt met de daartussen liggende cijfers met 1 decimaal. ------------------------------------------------------------------- Wijs je leraar op dit artikel, hij zal je cijfer aanpassen naar een 1,0. Wie weet maakt dit ene puntje straks net het verschil tussen zakken of slagen. Succes met je examens!

Bronnen:
http://www.examenblad.nl/9336000/1/j9vvhin...

Mijn leraar zei altijd, je krijgt een 1 voor de moeite. Maar als je niks inlevert, lijkt me een 0,0 rechtvaardig!

Lijkt me logisch, niks inleveren is géén cijfer en ik denk niet dat hier officiële richtlijnen voor zijn.

Tuurlijk mag dat officieel! Je kunt toch geen cijfer verwachten voor iets, dat je niet hebt gedaan?

zou toch gek zijn als je een cijfer krijgt als je niks hebt ingeleverd? dus lijkt me wel logisch dat je een 0,0 krijgt.

Volgens mij mag je inderdaad niet lager dan een 2 geven Toegevoegd na 31 seconden: Sorry ik bedoelde een 1

Bij mij op school pakt de computer geen 0.0 dus okal heb je niks gedaan heb je een 0.1

Nee, dit mag niet! In de wet staat dat je als leerling geen cijfer boven de 10 kan krijgen, en ook niet onder de 1. Ook al lever je niks in, de leraar is je verplicht die 1 te geven. Er zijn echter uitzonderingen waarbij het punt hoger is. Voorbeeld: Iemand haalt een 10, maar de rest haalt een 4. De leraren bespreken het proefwerk en besluiten iedereen een punt extra te geven. Zo had de jongen een 11 voor een proefwerk (dit is echt gebeurd). Maar het niet in leveren is dus GEEN uitzondering. (zie bron artikel 7) Toegevoegd na 14 minuten: Wat je nu moet doen is je leraar wijzen op deze wet. Als hij je niet gelooft, of hij weigert de 0 naar een 1 te veranderen, kan je het beste naar de directeur gaan. Als zelfs de directeur hier niks aan doet, kan je nog verder gaan, dat ligt eraan hoe ver je wilt gaan voor 1 punt extra. Toegevoegd na 9 uur: Bron weggehaald.

Bij ons op school is een 1 het laagste cijfer mogelijk.

De cijfers zijn bepaald tussen 0 en 10. een 11 geeft een leraar alleen om te zeggen erg goed. Maar er is geen wettelijke bepaling in het burgerwetboek die dat bepaald. In examenregelementen kan anders bepaald zijn. maar dit zijn geen artikelen van het burgerwetboek een examanen regelement is dus geen onderdeel van de wet. Een leraar kan dus gewoon een 0 geven als je die verdient hebt door niets te presteren

dit mag! als wij op school een taak na 2 dagen niet inleveren krijgen we een 0

Daarvoor moet je in het school reglement kijken van jouw eigen school. Bij mij op school krijg je niet lager dan een 1 ook als je niets inlevert. Daarnaast pakt magister (wat de leraren bij mij op school gebruiken) het niet.

Mag jij, officieel gezien dan, niks inleveren? Als jij 0,0 inlevert kan de leraar jou 0,0 punten geven. Hartstikke eerlijk toch.

Sorry ik moet me bij de rest aansluiten. Ja, dit mag. Ik zou hier echter tegenover je docent geen punt over maken. Probeer beter een manier te vinden om de opdracht alsnog te doen... Bak een taart ofzo :D

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100