Als iemand voor 7 dagen de cel in moet. In welke cel gebeurt dit dan? In een politiecel, of in een echte gevangenis?

En voor hoelang mag een politiecel gebruikt worden?

Iemand die het weet (of ervaring heeft :P )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je zelf soms gaan zitten?:P

Antwoorden (3)

12 dagen maximaal dacht ik. En 7 dagen cel betekend 1 of 2 dagen politiebureau en de rest in een huis van bewaring. Die 1 soms 2 dagen heeft te maken met het weekend of de plaatsing in een vrije Huis van Bewaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet op komen dagen voor taakstraf of zo? ;)

Collega van mij had dat ooit, die had een verkeersongeval veroorzaakt en taakstraf gekregen maar was niet komen opdagen, toen moest hij ergens in een huis van bewaring een weekje brommen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben helemaal clean, heb geen strafblad of misdaden begaan (dan behalve wat CD's kopiëren ;-) ) Was gewoon even benieuwd... :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CD's kopiëren? Wat ouderwets! ;) Dat rausch je toch gewoon van usenet :D
In principe hoort zoiets in een huis van bewaring te gebeuren of in een gevangenis. Maar als daar geen plek is, kan het zijn dat je die week in een politiecel uit moet zitten en dat is geen pretje: een vierkant hok met een betonnen brits en een wc, en verder niets - als je heel veel mazzel hebt zit je ergens waar iemand bedenkt dat het misschien fijn is als je wat oude tijdschriften krijgt.
In een HvB of een gevangenis word je nog gelucht, heb je recreatie-uren, mag je lezen op cel of een tv huren.