wat doet een willekeurig iemand in de tweede kamer?

je neemt gewoon iemand die niet opvalt niet in het journaal komt dus geen roemer of minister van iets maar gewoon iemand die bijvoorbeeld op stoel 79 zit wat voor werk doet hij/zij, stemt hij/zij alleen of zit er nog administratie werk op hun te wachten na al dat luisteren na die debatten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doet zo min mogelijk ;P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een moeilijk woord: epibreren.

Antwoorden (4)

Vaak heeft zo iemand een specialisatie en treedt dan op als woordvoerder namens zijn fractie.
Je kom niet zomaar in de 2e kamer namens een partij,je moet daar wel kwaliteiten voor hebben, hoewel ik het laatste jaar daar aan ga twijfelen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kamerleden werken doorgaans keihard. Ze hebben elk een eigen portefeuille: ze behandelen namens hun fractie bepaalde onderwerpen, zoals primair onderwijs, buitenlands beleid of sociaal beleid. Op dat terrein moeten ze zich op de hoogte stellen van de belangrijkste ontwikkelingen. Daarvoor onderhouden ze contacten met allerlei organisaties.
Verder krijgen ze van de regering dikke stapels (slecht geschreven) nota's met informatie en plannen, wetsvoorstellen en dergelijke. Al die informatie gebruiken ze onder andere bij commissievergaderingen en plenaire kamervergaderingen, waar ze op hun onderwerpen het woord voeren. Daarbij moeten ze ook contact onderhouden met hun partij, al is het maar omdat ze anders niet worden herkozen.
Ze worden overstelpt met mail en sms-jes van burgers die van alles van ze willen of ze makkelijke verwijten maken.
Ze hebben assistentie van medewerkers, maar de minister die ze moeten controleren heeft honderden ambtenaren; dat geeft een flinke achterstand.
Kortom, een zware en ondergewaardeerde baan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommigen zoals Wilders zitten hoofdzakelijk te twitteren, de meesten werken hard (zie bovenstaand antwoord)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(een minister heeft geen zetel in de tweede kamer)

De tweede kamer leden overleggen veel, En sommigen komen aan het woord.