Een formele klacht. Voor elke ambtenaar geldt een klachtenregeling. Lees eea via de link. Daarna kan je evt nog doorstappen naar bijvoorbeeld de nationale ombudsman.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de eerste bekeuring verandert van
Niet inchecken -naar schelden. Of zijn het 2 bekeuringen.
als het om een politieambtenaar gaat, en je hebt een bekeuring gekregen ivm belediging, dan kun je in beroep gaan tegen deze bekeuring.

een klacht indienen over een gekregen bekeuring, ook al zit de agent in jouw ogen te liegen, kan niet.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Bezwaar kun je maken tegen een (bestuurs-)juridische beslissing, een klacht kun je indienen tegen wat we noemen 'bejegening'. Dat kun je doen in één brief, waarna de ontvanger het voor de behandeling (met verschillende procedures) moet 'scheiden' in bezwaar en klacht. Dat gaat meestal fout, dus kun je het beter zelf separaat doen in twee brieven. Zet daar duidelijk 'bezwaarschrift' en 'klacht' boven.
Als grond van de klacht zou je kunnen aanvoeren dat je word aangetast in je goede naam, namelijk door te beweren dat je je asociaal hebt gedragen jegens een medewerker van de RET.
Richt je klacht aan de directeur van de RET. Informeer naar hun klachtenregeling, en zie er op toe dat ze de procedure correct doorlopen. Als dat niet zo is kun je daarover klagen bij de Nationaal Ombudsman. Op zijn website kun je alle informatie daarover vinden.
Het is overigens jouw woord tegen het zijne, dus een onderzoek door de directeur zal naar verwachting weinig opleveren. Ik kan me voorstellen dat je je kwaad maakt om zoiets, maar verwacht niet dat je excuses en een bosje bloemen zult krijgen.
NB: de boete is gebaseerd op het niet inchecken, niet op het (beweerdelijke) uitschelden. Het heeft dus geen zin om daar in je bezwaarschrift aandacht aan te besteden.
teusvh