Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bemiddelingsbureau verteld aan kijkers voor lege kamer dat spullen die van de andere bewoners zijn bij de huur horen.

Het bemiddelingsbureau waarbij ik huur, verteld aan nieuwe kijkers dat onze wasmachine/droger (die alle bewoners gezamenlijk gekocht en dus betaald hebben) en alle spullen die van de bewoners gezamenlijk zijn, bij de kamer horen. De kamer die zij verhuren is 100euro per maand te duur dus zij proberen het plaatje wat mooier te laten lijken. Mag dit? En wat zouden we hier tegen kunnen doen (het bemiddelingsbureau is erg onvriendelijk en totaal niet meelevend)?.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Wat het bemiddelingsbureau doet, is oplichting. Ze bieden mensen iets aan voor een bepaalde prijs, terwijl een deel van wat ze aanbieden niet van hun is en die mensen dus ook niet zullen krijgen waar ze voor betalen. De apparaten blijven immers gewoon jullie eigendom, wat het bemiddelingsbureau ook zegt.

Dit is eigenlijk vergelijkbaar met de auto van de buren aan iemand verkopen zonder dat de buurman ervan af weet. De buurman houdt zijn auto, de koper krijgt niets, de verkoper troggelt onder valse voorwendselen geld af van de koper.

Het lastige is dat jullie in feite niet het slachtoffer zijn. Aan jullie eigendomsrecht verandert namelijk niets. Maar de potentiële huurders worden wel flink bedonderd. Als ik jullie was, zou ik me daarom concentreren op het warschuwen van potentiële huurders dat het gebruik van gezamenlijk gekochte spullen niet vanzelfsprekend is, en de spullen niet zitten inbegrepen in de huur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee het lijkt mij niet , je kan er een klacht van maken , hun huren het ook van iemand en daar zou je de klacht bij neer kunnen leggen en anders kan je de rechtwinkel ( of iets dergelijks weet niet de juiste naam) kunnen bellen en het aan voorleggen dan krijg je ook adviezen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing