Ik ben 15 en wil solliciteren bij een supermarkt, wat moet er in mijn CV?

Ik heb alleen anderhalf jaar folders rondgebracht. Maar welke info moet er nog meer in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.8K

Antwoorden (6)

Gewoon dat je graag wilt werken,en dat je heel graag je zelf komt voorstellen.
Want het is tijd voor een verandering.
En als je dat doet,,, blijf gewoon normaal zoals je anders ook bent.
Dan kom je het verste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Want het is tijd voor een verandering." Welke verandering dan en waarom is het daar tijd voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verandering van werkkring.
Ook een 15 jarige wil wel eens van beroep veranderen.
Wanneer je wilt solliciteren bij een supermarkt dan doe je er verstandig aan bij de kassa een sollicitatieformulier te vragen.
Dit formulier hoef je alleen maar in te vullen. Een CV hoef je in dit geval heus niet te laten zien. Het gaat hier immers om ongeschoold werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een supermarkt kun je vaak een sollicitatieformulier vragen en dan hoef je geen CV te maken
als dit toch noodzaak is kijk bijvoorbeeld op:
http://www.tuxx.nl/voorbeeld/schrijven/cv_maken/

bij opleidingen zet jij gewoon neer dat je nu havo doet bijvoorbeeld en je bijbaantje bij werk, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 15 bent dan hoeft er nog helemaal niet zoveel in je CV te staan. Alleen wie je bent, welke opleiding je doet, dat je folders hebt rondgelopen en misschien persoonlijke eigenschappen zoals dat je bijvoorbeeld goed met mensen om kunt gaan, serieus werkt, misschien dat je naast Nederlands nog andere talen spreekt zoals Engels of Duits.

Hieronder is een bron met een checklist voor een CV. Deze is vrij formeel en je hoeft niet alles op te schrijven omdat je nog maar 15 bent en voor een bijbaantje in een supermarkt hoef je nog geen jaren werkervaring op top-niveau te hebben :)

Succes met je sollicitatie!

P.S. Een motivatie schrijven doe je meestal niet in je CV maar op je sollicitatie formulier ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Curriculum Vitae

Personalia:

Naam:
Voornaam:
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
Telefoon:
Mobiel:
E-mail:
Geboren: datum + plaats bijv: 04-12-1996 te Amsterdam
Opleiding(en):
Beginnen met de laatste opleiding (school) die je nu doet.
Met data dus bijv.
2008-heden (naam school en niveau)
2000-2008 basisschool (naam basisschool).....

Overige opleidingen en cursussen:
Misschien heb je een EHBO diploma of iets dergelijks

Werkervaring:
Datum van tot, voor wie werkte je, wat heb je gedaan, wat hield dit in?
bijv.
01-01-2010 tot 11-04-2011 het folder bedrijf. Folders rondgebracht.

Hobby`s (zet hier je echte hobby`s neer,als je op een sollicitatie gesprek zit en er wordt naar gevraagd dat je er dan ook echt wat over kan vertellen)

Zorg dat je een beetje met vetgedrukte letters werkt.
en een "normaal" lettertype als Arial.

Naam Voornaam gewoon laten staan en vetgedrukt. daarachter je gegevens invullen.
Zorg wel dat je voor ieder ding een nieuwe regel gebruikt.
Je kan deze kopieren plakken en dan gewoon de missende dingen invullen.
Ook een pasfoto op je CV staat erg netjes, zo hebben ze alvast een beeld van hoe je eruit ziet.

Ik hoop dat je er wat mee kan....
Succes met je sollicitatie!!!

Groetjes,
Muffin05

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is een CV en geen sollicitatie brief. Die doe je apart van de CV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pasfoto en een kopje hobby's zijn compleet overbodig. Het is een CV met enkel vermelding van jouw NAW-gegevens, opleiding en werkervaring.
Het is geen vriendenboekje voor kinderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er een keer op afgewezen omdat ik mijn hobby`s en pasfoto niet had bijgesloten bij de CV.....Ik vind het ook nog steeds raar want ik ben van mening dat je werk en prive gescheiden moet houden en hobby`s zijn toch echt prive......
Maar volgens de "nieuwe" sollicitatie wijze hoort het erin.
Zelfs bij het reintegratie bedrijf werd mij geadviseerd om alsnog hobby`s erin te vermelden.
Paar vaardigheden die belangrijk zijn:
- Behulpzaamheid. Dit is een vaardigheid waar je niet meteen aan denkt bij vakkenvullen, maar het helpen van klanten is je belangrijkste taak. Zoekt een klant een product? Jij weet hem of haar perfect te helpen in netjes en beschaafd Nederlands. En als het even niet lukt, vraag je een collega. Alles om de klant zo snel en zo goed mogelijk te helpen.
- Nauwkeurigheid. De winkel of supermarkt moet er piekfijn uit zien. Je moet oog hebben voor detail. Staan alle producten netjes in de schappen? Ziet de supermarkt er netjes en verzorgd uit?
- Snelheid. Je kunt in een rap tempo werken. Alle producten moeten zo snel (en netjes!) mogelijk in de schappen liggen. Ook draai jij je hand niet om voor aanvullende klusjes die even snel tussendoor moeten gebeuren.