Wat betekend `Sandwich Generatie`?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil zeggen: Mensen die luisteren naar Psychostick - This Is Not A Song, It's a Sandwich ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha....Kown... Dit is òòk een goede defenitie. Dankjewel!
..

Antwoorden (3)

mensen van middelbare leeftijd die de zorg voor hun ouders combineren met een gezin en/of een baan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen van middelbare leeftijd die de zorg voor hun ouders combineren met een gezin en/of een baan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn mantelzorgers die zowel voor hun ouders als voor hun kinderen verantwoordelijk zijn. Zij staan als generatie klem doordat ze zorgen voor hun eigen kroost aan de ene kant en hun bejaarde en behoeftig wordende ouders aan de andere kant. Ze kunnen zich daardoor geplet voelen, omdat ze niet weten hoe ze nog een éigen leven kunnen leiden. Er blijft nauwelijks meer tijd over voor een eigen relatie of ontspanning.
Amadea